Turtle Beach Grip Arena


 

For en liten stund siden testet jeg ut en gamingmus ved navn Roccat Nyth – Mulighetenes mester og ja, jeg ble veldig fort glad i denne gamingmusen. Det unike var alle knappene på venstre side, men det som var enda mer unikt var jeg selv kunne bestemme hvor mange knapper jeg ville bruke og sette opp et eget oppsett for hvert enkelt spill.
 

har Turtle Beach sluppet sin versjon av en gamingmus med mange knapper og som er beregnet spesielt på spill i MOBA-sjangeren. Å kunne ha tilgang til mange knapper kjapt og enkelt er viktig og spesielt i slike spill, men mange har ordnet tastaturene slik at de virker godt og da blir en gamingmus med mange knapper kanskje unødvendig.
 

Er det noe jeg selv digger så er det når jeg kan bruke tommelfingeren på knivknappen i for eksempel spill som Battlefield 4. Den er for å si det mildt flittig i bruk. I tillegg har jeg også en granatknapp i samme spill. Når jeg en sjelden gang spiller Heroes of the Storm så bruker jeg Turtle Beach sin Grip Arena for den har mange knapper som jeg har programmert til forskjellige komboer.



Når
jeg sier mange knapper, ja så har Grip Arena hele 16 knapper. 12 knapper på venstre side og resten på toppen av musen. For mitt sitt vedkommende fungerte dette helt perfekt og det at alle knappene på lyste opp var dødskult i tillegg til musehjulet og logoen bak på musen.

 

Vekten på Grip Arena er også midt i blinken for meg. Ikke for tung og ikke for lett. Den sørger for at jeg spiller godt uten å bli sliten i håndleddene. For jo tyngre en gamingmus er, jo mer må håndleddet jobbe for å flytte på den.
 

Musen er ellers behandlet med en matt overflate noe som gjør at den ser proff ut. På høyre side finner du en behagelig hvileskulder for ringe -og lillefinger. Pluss at hvileskulderen for tommelfinger også behagelig. Dette gjør at man kan spille lenge uten å føle noe ubehag.


 

undersiden av Grip Arena sitter fire forholdsvis store glideflater og dette sørger for at den glir godt på mange forskjellige underlag.
 

Når man har koblet til gamingmusen er det viktig at man klikker seg inn på nettsiden til Turtle Beach for å laste ned softwaren. For når softwaren er installert ja så har du virkelig den fulle kontrollen både på farten og lyssettingen og sist men ikke minst knappekombinasjonene. Softwareprogrammet er enkelt og bra slik at hvem som helst skjønner hva som skal gjøres.



 

Men tilbake til knappene. For meg som ikke har en altfor stor hånd så fungerer knappene godt og i tillegg responderer dem godt. For en person med større fingre vil nok med Grip Arena slite litt. Knappene er små og det er lett og ta feil eller å trykke på flere knapper samtidig. Det er også viktig å lære seg hvor de unike komboknappene sitter for om man ikke gjør det så kan det gå ille når kampen melder seg. Her gjelder det å ha tungen rett i munnen og trykke på rett knapp. Med så mange knapper og som ikke kan tas bort, så må man altså være forsiktig og en gamer med store fingre kan som sagt her få problemer.
 

Hvordan er så nøyaktigheten? Jo da, den er i ypperste klasse den og her kan du velge i skalaen fra 200 til 8200 DPI. Selv med så høy DPI som 8200 så er den nøyaktig og god. De aller fleste spiller nok ikke med så høy DPI, men til for eksempel surfing på nett og slikt, så er høy DPI god å ha.



 

Jeg testet også Grip Arena på forskjellige underlag og her beviser Turtle Beach at de kan faget sitt. Selv på den litt rue bordplaten fanget laseren i musen opp mine bevegelser og ga meg en god nøyaktighet. Grip Arena fikk også testet seg på både mye som harde, grove som fine musmatter nettopp for å se hvordan det oppførte seg, men jeg fant ingenting å trekke for her.

 

Alt i alt er Turtle Beach Grip Arena en god gamingmus. Selv om det for mange kan bli litt for mye av det gode, så synes jeg den fortjener en god karakter. Min hånd lå som støpt i rundt den og min tommelfinger passet godt for de 12 knappene på venstre side. For en gamer med store fingre vil nok slite en god del mer enn meg og jeg vil nok ikke anbefale musen da. Der er knappene alt for små.
 

Grip Arena er veldig nøyaktig selv med såpass høy DPI som 8200 og det er bra.  Gjennom et godt softwareprogram er det enkelt å få full kontroll på gamingmusen og bling bling effekten. Her har Turtle Beach-gjengen også gjort en god jobb. Det er kun en ting jeg kunne ha tenkt meg. Det var å kunne ta av knappene som jeg ikke brukte slik at den var mer modifisert til de forskjellige spillene jeg spilte. Da hadde Turtle Beach Grip Arena vært et perfekt produkt og et godt våpen på slagmarken i Heroes of the Storm eller Battlefield 4 for den saks skyld.
 

Om du vil lese mer info om Grip Arena, så finner du det inn på nettsiden til Turtle Beach. Der finner du også softwareprogrammet
 

 

#spillmagasinetreview #turtlebeachgriparena #gamingutstyr #omtale #spill #gamer #gaming #anmeldelse

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top