Bernt anmelder Roccat Nyth – mulighetenes mester!

Ja ja, så har jeg fått oppleve noe helt unikt innenfor gaming produkter og hvor jeg nærmest har fråtset i muligheter. Det hele har til slutt endt med at jeg har funnet min egen oppskrift og som funker helt prefekt for meg.

Roccat har vært en utstyrs produsent for kresne gamere gjennom mange år og gang på gang gitt oss produkter som hever spillopplevelsen flere hakk. Nå skjer det igjen og jeg har ikke ord for hvor imponert jeg er og hvor godt det hele funker.

Jeg har fått den glede og spilt med Roccat Nyth i en god stund og har gjort meg totalt avhengig. Det første som møtte meg da jeg åpnet esken til Nyth var en hav a knapper på venstre side. Faktisk tellet jeg hele tolv knapper og det beste av alt, du kan selv bestemme hvilke knapper du ønsker å ha på musen. Videre ned i esken så jeg en ny plasteske og i den fant jeg litt av hvert. I den lå det masse knapper i forskjellige størrelser samt en hvileskulder for å sette på den høyre side av Nyth.

Mine øyne kunne nesten ikke tro det som åpenbarte seg fremfor meg. Jeg har sett, men ikke prøvd gaming muser med så mange knapper, derfor blir det en ny verden for meg. En verden av muligheter rett og slett.

Når det er så mange knapper og holde styr på så tenker vel mange at man lett kan rote bort knappene. Her har Roccat vært forutseende og lagt ved en plasteske hvor man kan legge knapper man ikke bruker samt hvileskulder i. Dette sørger for at du hele tiden har orden på knappene og kan bytte oppsett når du måtte ønske. På undersiden sitter en skyveknapp og når du setter den i rett posisjon, ja så løsner knappene lett som bare det, i tillegg til hvileskulderen.


Hvorfor kommer Roccat med en slik mus med så inn i hampen mange knapper? Jo, det er for de som spesielt spiller MMORPG-spill som World of Warcraft eller spill som League og Legends, Guild Wars, Heroes of the Storm, The Witcher 3: Wild Hunt ++. Dette er spill som har mange knappekombinasjoner og hvor du enkelt kan programmere inn musen til å takle alt dette i stedet for tastaturet. I tillegg ligger det mange muligheter forhåndsprogrammerte knapperløsninger fra før også inne i softwaren og som du selvsagt må laste ned for å få fullt utbytte av Roccat Nyth.

Først skal jeg innrømme at jeg er en enkel mann?eh?gamer, i alle fall inn i mellom. Jeg har prøvd ut diverse knappeoppsett og funnet ut et oppsett som funket godt for meg, Det vil si på venstre side har jeg nå montert på fire store knapper. Med åpent felt midt i (se bilde). På de to øverste knappene har jeg DPI-innstillinger (opp/ned) samt den bakerste knappen fungerer som knivknapp i blant annet spillet Battlefield 4. En knapp som er lett å nå i kampens hete. På de to nederste knappene har jeg nettside-innstillinger (frem/tilbake) pluss at jeg har lagt opp til noen snarveier i diverse spill.

Å ha så mange muligheter gjør meg totalt bortskjemt og spesielt med at du selv kan bestemme hvor mange knapper du vil skal monteres på. Jeg digger Roccat for å gi oss disse unike mulighetene til selv å bestemme. Men vi må videre med skryten av Roccat Nyth. Jeg er en person som bruker høy DPI når jeg jobber, surfer og soser rundt på PCen. Med Roccat Nyth opplever jeg virkelig denne DPIen og kan i grunnen ikke tro det er mulig. For med Roccat Nyth kan du faktisk ha over 12 000 DPI og det er søren meg mye. Om du ikke vet hva DPI er, så kan det beskrives som farten som musen beveger seg over skjermen når du beveger musen. Jo høyere DPI, jo høyere fart, jo mindre bevegelse på musen. Selvsagt kan du via software selv bestemme hvilken DPI du ønsker og som og hvilke hopp du skal ha når du trykker på DPI-knappen.

Selv om en mus har høy DPI så er nøyaktigheten veldig viktig. Det spesielle med Roccat sine produkter er at uansett hvor høy DPI man har, så går det ikke i bekostning av nøyaktigheten. Dette er takket være god laserteknologi som Roccat bruker på sine gamingmuser. Selvsagt har nøyaktigheten også noe å si med tanke på hvilket underlag musen glir på. For å teste nøyaktigheten skikkelig, bruker jeg forskjellige musmatter med forskjellige underlag. Det vil si grove til fine underlag, men etter å ha kjørt testen noen ganger fant jeg utrolig nok ut at den beste var deres egen Taito Control som fulgte med sammen med musen. Men bevares, Nyth fungerte veldig godt på både Qpad FX XXL og Logitech G640. Begge musmattene funket godt og hvor musen var nøyaktig, men likevel så var den hakket kvassere på Roccat Taito Control.

var det resten av knappene og som befinner seg på toppen av musen. Lengst frem er Easy-Shift-knappen. Denne knappen sørger for at du dobler valgmulighetene, så da kan du tenke deg alle muligheter som ligger til rette med de 12 knappene på siden pluss knappene helt på toppen som kan trykkes til sidene. Dette gir det så mange valgmuligheter at det er kun fantasien som stopper. Mikrobryterne i knappene reagerer godt på mine trykk og sørger for at jeg treffer mine fiender godt i Battlefield 4 og hvor jeg kan bygge nøyaktig i Cities Skylines After Dark. Selv knappene på venstre side reagerer momentant på mine trykk noe jeg i starten var skeptisk til om de ville.

Roccat Nyth er behandlet med et stoff som gjør at hånden ligger som klistret til musen. Stoffet føles litt gummikatig ut og gjør det herlig å legge labbene ned på gamingmusen. På undersiden har Roccat utstyrt Nyth med fire store glideflater noe som sørger for at musen glir godt på alle underlag, til og med mitt kontorbord av tre og det kan vi ikke klage på.

Som om ikke alt dette er nok, du kan også bestemme hvilket lys den skal lyse opp i. Her har du over 16.8 millioner farger og velge i mellom. Lyset lyser opp logoen på toppen av musen pluss nedre del bak på musen. Herlig!

Jeg kunne ha nevnt mye mer om Nyth, men vil at du heller skal besøke nettsiden til Roccat. Der får du vite masse om denne fete gamingmusen.

Alt i alt er jeg meget godt fornøyd med Roccat Nyth og som gir meg så mange valgmuligheter at det er kun fantasien som stopper. Nyth er nøyaktig selv med 12 000 DPI, det hadde jeg ikke trodd var mulig, men ja. Det er mulig. Musen har et godt design som gjør at den ligger som klistret til hånden. Du kan bytte ut og lage ditt eget oppsett knapper i tillegg til bytte ut hvileskulderen. Roccat, dere er genier og jeg digger dere som aktiv, gammel gamer. Nyth er en gamingmus jeg uten tvil kan anbefale deg. Den er genuin, enkel og veldig brukervennlig ? perfekt for gamere av mange forskjellige spill.

Bernt ruller terningen og det blir: 6

5pwXXKsRStY

#roocatnyth #roccat #gamingmice #mice #gaming #hardware #gaminggear #gamersparadise #goodproduct #perfectproduct #lovethisproduct #pc #pcgaming #pcgamer #youtuber #norwegiangamer #norwegianyoutuber #gammernsgamerkanal #spillersunt #spilling #gaming4life #lovegaming #gamerdad #spillpappa 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Bernt anmelder Roccat Nyth – mulighetenes mester!

  1. Takk for tips! Sliter med å finne julegave/bursdagsgave til samboeren. Blir straks vanskeligere når man må finne to gaver! Skal få sjefen til å se om denne kunne vært noe for han. Han er litt prippen på utstyret.
    Takk igjen for god lesning, ha en riktig fin kveld 🙂

  2. Mia: Godt å kunne hjelpe 🙂 Roccat-musen er stilig og spesielt med så mange muligheter. I tillegg er den behagelig å bruke selv over lang tid 🙂

    Kos deg du også og flere anmeldelser av forskjellige slag kommer 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top