Astro A50 trådløs 7.1 lyd for spillentusiasten!



Astro
er ikke så superkjent her til lands, men i det siste året har lydspesialisten gjort seg bemerket med flere gaming headset. Selv har jeg ikke så altfor stor kjennskap til Astro som merke, men etter å ha vært vitne til A50, så er det ikke noe tvil om at produktserien har mye å gi oss spillentusiaster.

For å være helt ærlig er jeg ikke så altfor stor fan av det som er trådløst. Spesielt trådløse headset har jeg opplevd litt forskjellig med. Du sitter konsentrert, det er horder av fiender i rundt deg. Du hører det beveger seg noe stort like bak deg. Ørene spisses og du prøver å lokaliserer hvor lyden kommer fra. Plutselig, så inntreffer en pipelyd. Huff, det er batteriet som holder på å gå tomt. Febrilsk leter du etter ladekabelen til headsetet. Du mister fokuset på hva som skjer i spillet. Lyden bak deg kommer nærmere og nærmere. Du begynner å få panikk. Bak skjermen ligger ladekabelen og du skynder deg med skjelvende hender å plugge inn kabelen til headsetet. Plutselig får du deg et slag bakfra og du ser helsen på karakteren din faller markant. Nå er fokuset tilbake, du snur deg rundt og ser det enorme monsteret stå bak deg. Du kan ikke annet å løpe med halen mellom føttene. Å møte dette nå er du ikke klar for. Headsetstyret forstyrret fokuset. Etter å ha løpt litt tilbake, så er du klar for å møte din skjebne, for monsteret gir ikke opp. 


Det er så mye som kan gå galt når slike ting skjer, spesielt om du må begynne å lade headsetet midt under en kamp. Enten er ledningen du plugger i for kort eller så har den tvinnet seg slik at ledningen ligger ubehagelig og du kjenner den kommer i veien får hånden din.

Først så må jeg begynne å skryte litt av Astro A50. For med dette headsetet slipper jeg å måtte lete etter ladekabelen. Sammen med headsetet, fotstøtten, så kommer selve lydsenderen og mottakeren. I denne kan du plugge kabelen  i og om du kjapt må lade opp headsetet, så er det bare å plugge kabelen inn i headsetet på en enkel måte. Uten tvinning av ledning og uten å måtte lete.

Her har Astro vært smarte. For med mottakerboksen kan alt kobles inn i og det gjør at alt av lyd med mer går via den. Boksen har også optisk inn og ut samt USB og utgang til ladekabelen. Huset vi bor i er ikke spesielt stort, men fra den ene enden til den andre er det en del vegger. For å si det slik, ikke noe å si på rekkevidden. Faktisk funker headsetet om jeg går ut av huset. Det gjør at jeg kan høre på musikk når jeg driver med forskjellige huselige ting og tang.

Astro A50 er et headset hvor produsenten har tenkt på utseende. Jeg kan sitte med headsetet time etter time uten at jeg føler noe form for press på hodet eller ørene. Bøylen er bygd slik at den sitter behagelig rundt hodet i tillegg til at den selvsagt kan justeres. Ikke alle hoder er som mitt. Øreklokkene er dekket med tøystoff som gjør at headsetet føles enda med behagelig i bruk. Om du svetter mye, så sitter ikke headsetet fast slik det ville ha gjort om øreklokkene var dekket av skinn. Bøylen i seg selv virker også veldig slitesterk. Det vil si at det for meg virker som det tåler en god del. Det er ikke alle headset som er slik bygd, men så skulle det også bare mangle da med en prislapp på i overkant av 2000 kroner. 

høyre øreklokke sitter lydvoluminnstillingene pluss på og av-knappen. Om du skal skru opp eller ned musikken, så kan du rulle på volumhjulet på undersiden av øreklokken eller trykke på dekslet. Enkelt og genialt.

Lydbildet er også bra, selv om lyden ikke var helt optimal når den jeg stilte den ned. Da kom ikke detaljene like godt frem. Jeg prøvde også å stille opp lyden på maks og her ble jeg overrasket. For å si det slik, så klarte jeg ikke å få headsetet til å vrenge lyden med meget høy avspilling. Bassen og diskanten fungerte godt. Mellomlydbildet er også forholdsvis bra noe som gir en balansert lyd. Er det noe jeg digger, så er det å få med lyden i massive eksplosjoner. Lyden skal kile ørene og sørge for at det føles ut som om du befinner deg midt i krigen og det gjør det med dette headsetet. Astro A50 har 7.1 surroundlyd. Det vil si at du skal høre lyder hele veien i rundt deg når du spiller spill. Dette oppdaget jeg veldig godt da jeg spilte Far Cry 4. For i dette spillet er det ikke bare mennesker som kan sette kjepper i hjulene til deg. Det finnes et rikt dyreliv og disse lager selvfølgelig lyder. Å høre hvor disse lydene kommer fra er alfa omega om du skal overleve. Flere ganger ble jeg reddet av omkringlyden i Astro A50 og det er jeg veldig glad for. Slitsomt om man ikke hører det som skjer i omgivelsene rundt seg når man spiller. Jeg digger også å bruke headsetet når jeg ser film og hører på musikk. Godt lydbilde sørger for at jeg koser meg. 



Har
 selvsagt også spilt en del sammen med mine venner og da med bruk av mikrofonen. Denne funker helt fint og gir god lyd som mine venner hører når jeg snakker. I tillegg fanger den opp lite omkringstøy og når du ikke vil snakke noe mer, så er det bare å heve mikrofonen opp mot bøylen og mikken slås av.

Jeg har blitt veldig glad i Astro A50 og spesielt med tanke på at jeg kan bruke det overalt hvor jeg beveger meg i huset. Nå når det nærmer seg jul, så blir det også en del vasking. Da kan jeg med dette headsetet høre musikk fra PCen min uansett hvor i huset jeg befinner meg. Om det er i andre etasje eller helt ned i kjelleren. Lyden er like god. Når det ikke sendes lyd over til headsetet, så går det ikke lange stunden før det slår seg av bare for å spare på batteriet. Så nå er det opp til deg om du ble fristet og jeg kan med en gang si at med Astro A50 så har du en enorm  til frihet når du spillet og hvor headsetet og funker til PS4, PS3, Xbox One, Xbox 360 og selvsagt PC. Anbefaler deg å sjekke mer ut rundt Astro A50 og se om dette er noe for deg. Jeg er i alle fall fornøyd med headsetet som gir meg det jeg er ute etter når jeg spiller spill, hører musikk eller ser film.

#astro #astroa50 #headset #gamingheadset #wireless #trådløst #gamer #pcgamer #pcgaming #ilovegaming #gaming #pcgaming #intel #kingston #gigabyte #benq #xfx #coolermaster #gamingprodukt 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top