Konsollparken vår har blitt litt større!



Er
det et selskap jeg har stor tiltro til så er det Nintendo. Det er ytterst sjelden det er problemer med deres produkter eller spill og barna her i huset er gale etter både spill og konsoller. Selv er jeg storfornøyd med både Wii, Wii U og alle de 3DS-ene vi har i hus. Alle konsoller blir flittig brukt selv av oss voksne.

For ikke så lenge siden ble konsollparken vår bitte litt større. Vi ble eier av den nye “New 3DS XL” og gjett om det ble oppstandelse i huset. For å si det slik, så var det med nød og neppe at jeg fikk gjort den viktige førsteladingen, før de slo kloa i den nye håndholdte konsollen. 

Å se at Nintendo satser like hardt på sine håndholdte konsoller passer meg perfekt i og med at jeg digger alt det de gjør. Å dra på turer blir aldri kjedelig med Nintendo i håndbagasjen. Faktisk er det vanskelig å velge hvilke spill som skal være med, men i den siste tiden har det gått mye i Monster Hunter Ultimate 4 og sist men ikke minst The Legend of Zelda: Majora’s Mask 3D. Begge disse spillene har en meget høy kvalitet og gir meg stor underholdningsverdi noe jeg kommer tilbake til i senere blogger.

Tilbake til min…eh… familiens herlige New 3DS XL. Det knives godt om å spille på den selv om vi har både 3DS, 2DS og DSi XL liggende, så er det den nye som er mest populær. Ok, jeg skjønner jo at alt som er nytt er populært og når Nintendo kommer med et produkt som er så bra som New 3DS XL er, ja så må man bare innfinne seg i det.

Det eneste jeg stusset litt over var mangelen på ladekabel. For vår sin del, så er ikke dette noe farlig med tanke på at vi fra før av har flere ladekabler liggende, men for de som f.eks. ikke har en 3DS fra før, så blir det litt dumt. Det koster ikke alle verden for en ladekabel og dette er noe som burde ha vært med.

Når dette er sagt, så har jeg ikke annet en lovord og si om New 3DS XL. Den har en helt unik og klar skjerm. Den har full 3D noe jeg digger, men er du en person som lett blir svimmel av 3D, så kan du selvsagt slå av denne funksjonen. Bare det å få den herlige dybden i spillene gjør at jeg digger denne 3D-effekten. Fargegjengivelsene i begge skjermer er optimal og sørger for at spillene blir presentert på en helt unik måte som bare Nintendo klarer. Den nedre skjermen er også med touch og det skal ikke rare “barnefingrene” til før den reagerer. Perfekt altså for små barnefingre.

Hva annet er forskjellig fra de eldre utgavene av 3DS-en da? Jo, for det første er den litt tyngre å holde i pluss at den er blitt litt tynnere slik at den er faktisk bedre å holde i. Selv om den har blitt tyngre, så preger det ikke de minste ut i fra det jeg har sett. Min datter på seks år operer den ufattelig godt og behandler den som det dyreste hun har eid. Da er jeg selvsagt veldig godt fornøyd. Det andre som er verdt å nevne er at prosessorkraften har blitt bedre noe som gjør at spillene lastes kjappere inn på New 3DS XL enn på den gamle utgaven. I tillegg får utviklere mer godis å jobbe med når de skal utvikle spill til denne herligheten. Det tredje nye er en egen liten stick ved siden av program-knappene på venstre side. Denne lille sticken fungerer perfekt når du f.eks. spiller 3D hvor du må bruke kameraet. Du har full kontroll på kameraet med sticken.

baksiden har det også blitt to nye knapper – ZL og ZR. Disse vil nok garantert få noen spennende funksjoner når den tid kommer.

Av spill jeg har spilt på denne lekkerbisken fra Nintendo er The Legend of Zelda: Majora’s Mask 3D og sist men ikke minst det meget actionspekkede spillet Monster Hunter Ultimate 4 som fungerer helt vidunderlig på New 3DS XL.

Etter at både jeg og barna har hatt glede av denne nye 3DS-en, så vil jeg anbefale deg det også. Om du har en 3DS fra før av, men er avhengig av en håndholdt underholdningskonsoll fra Nintendo, så vet du hva du har å gjøre i fremtiden. Denne tilføyer spillingen enda mer dybde og sørger for å heve underholdningen enda noen hakk. Jeg er i alle fall godt fornøyd og koser med godt. En annen ting, du kan selvsagt spille alle de spill du har fra før av noe Nintendo er flink til å få med når de lager nye produkter. Prisen ligger på underkant av 2 lakener og det er ikke mye med tanke på hva du får.

Nok en gang beviser Nintendo at de er mestre når det kommer til håndholdte konsoller. De fortsetter å imponere meg og barna. Vi er veldig glade i Nintendo som selvsagt har fått stor plass i våre gamerhjerter. Om du kommer på mine foredrag Spill er sunt, så vil du få anledningen til å prøve New 3DS XL og se hva den er god for. Anbefales!


#nintendo #3ds #new3ds #new3dsxl #spillersunt #healthygaming #foredrag #lecture #gamer #consolegamer #gaming #ilovegaming #thelegendofzelda #thelegendofzeldamajorasmask3d #Monster Hunter Ultimate 4 
 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top