Gamingmus for den proffe og den mindre proffe…



Roccat
har virkelig kommet godt i fokus de siste månedene og det med både nye tastatur, headset og sist men ikke minst gamingmuser. Siden tidenes morgen har jeg likt Roccat og deres gode produkter. De har gang på gang bevist at de både fikser gode løsninger og holdbarhet. Nå har jeg testet et nytt Roccat-produkt og kan med hånden på hjertet si at jeg er forelsket. Tyon er navnet på produktet og det er snakk om en helt ny gamingmus fra denne kjente produsenten.

kan en spørre seg hvordan kan denne musen gjøre meg til en bedre spiller, for det er faktisk slik i dag at produktene vi gamere bruker er med på å hjelpe oss til å bli bedre. Dagens teknologi er herlig og inn i mellom blir jeg skikkelig bergtatt av brukervennlige og råe produkter noe jeg på nytt har blitt med Roccat Tyon.



For
det første, så ble jeg med en gang dus med designet. Tyon ligger som støpt i håndflaten min selv om overdelen skrår ned mot høyre. I tillegg ligger knappene akkurat der jeg selv ville ha plassert dem. Så skal jeg heller ikke glemme gliden musen har på de mange underlagene som har fått prøvd seg. Alt dette gjør at Tyon er en gjennomført, fet og brukervennlig gamingmus jeg vil anbefale alle.

Men så får jeg forklare deg litt nærmere de forskjellige bestanddelene i gamingmusen. Først må vi ta for oss designet. For her har Roccat gått litt bort fra det tradisjonelle designet og lagd overflaten litt skråere enn normalt. Dette passet meg helt perfekt og hvor min høyre hånd ligger som klistret til gamingmusen. Det er en glatt topp med sider som er litt ruere. Dette gjør også at du får et bedre grep om musen når du spiller.

kan jeg ikke la være å nevne alle de knapper som finnes. Det er nesten så man ikke helt vet hva man skal programmere alle til, men i RTS-spill så får du en stor fordel med så mange knapper. På både høyre og venstre side sitter to knapper. Disse kan programmeres til det du måtte ønske. Videre har du en bryter som kan vendes opp eller ned på venstre  side. I f.eks. skytespill kan denne programmeres til  større eller mindre fart med fly eller helikoptre. Videre så har du en egen “easy-shift”-knapp som gjør at du gir knappene en ekstra funksjon og med så mange knapper, ja så har du en hel verden med knapper som kan programmeres. Musehjulet er behandlet med gummi slik at scrollingen går som en lek.



undersiden finner du to store glideflater og disse flatene sørger for at musen glir godt på nesten uansett underlag, selv mitt rue kontorbord glir musen godt. Nøyaktigheten sørger en godt utviklet laser for og via softwaren du laster ned på nettsiden til Roccat, så kan du selv bestemme hvilken DPI Tyon skal ha, fra et par hundre og helt opp til 8200 DPI. Selv med sistnevnte oppløsning har du full kontroll. Under spillingen kan du selvsagt bytte DPI og det ut i fra hvilke spill du koser deg med.

Som om ikke det er nok, så har gamingmusen lys som du kan bestemme program på. Alt fra pulserende til så vidt at den vises. Her kan du velge i mellom millioner av fargekombinasjoner. Nok en gang er det du som bestemmer hvilken personlighet du Tyon skal ha.



Etter
å ha spilt både bybyggespill som Cities Skylines, FPS-spill som Far Cry 4 og Battlefield: Hardline til flyspill som Wings: Remastered kan jeg ikke få skrytt nok av Roccat Tyon. Den er et mesterverk som oser av kvalitet. Tyon ligger som støpt i hånden min og har så mange egenskaper at fantasien en gang ikke klarer å henge med. Roccat Tyon er i mine øyne den mest gjennomførte musen Roccat hittil har utviklet for oss gamere og jeg er meget begeistret for gamingmusen. Som Roccat selv sier det, Roccat Tyon – Master your battlefield og det klarer du uten problemer med denne gamingmusen.

Om du vil vite mer om Tyon, så kan du finne det på nettsiden til Roccat. 

Jeg vil herved anbefale deg Roccat Tyon. Et herlig produkt både for den proffe og den mindre proffe!

Hvilken gamingmus spiller du med? 


#roccat #roccattyon #tyon #gamingmouse #mouse #mice #gaming #progaming #pcgamer #pcgaming #ilovegaming #pc #pro #progamer #sponsoredby #intel #kingston #gigabyte #xfx #benq #coolermaster

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

6 thoughts on “Gamingmus for den proffe og den mindre proffe…

  1. Har Roccat selv, kone pure er det vel om jeg ikke husker feil. Vant den mens jeg satt og så på starcraft med en twittermelding ^^ trenger vel en extra mus snart, så kan vel hende det blir en ny roccat^^

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top