Kjetil i harde kamper…

Min gode venn Kjetil har på nytt skrevet et gjesteinnlegg for bloggen min og denne gangen har han virkelig fått kjørt seg. Spillet han har spilt den siste tiden er Dragon Ball: Xenoverse til Playstation 4. Ut i fra det jeg kan lese så er Kjetil veldig godt fornøyd med spillet. Her er i alle fall Kjetil ærlige meninger;



Jeg har alltid likt Dragon Ball-serien, og synes det er en festlig manga hvor på jeg for noen år tilbake leste igjennom hele bokserien. Jeg har i etterkant av dette prøvd noen få spill i håp om å kanskje få litt den samme gleden igjennom slossing litt utenom det vanlige. Men stort sett er det ingen av dem som på noen som helst måte har fenget meg noe særlig. Da jeg nå fikk anledningen til å spille det nyeste til PS4, satt jeg i grunnen med et lite håp av forventninger om at dette ville bli noe annerledes eller bedre opplevelse enn de tidligere. Men her viste det seg at jeg faktisk ble litt trollbundet, og har allerede tilbrakt mange timer bak spakene.



Det som føles litt annerledes denne gangen, er for det minner litt om en MMO i Dragon Ball-universet, og måten de har lagt opp til å spille en helt ukjent og ny karakter som du selv utvikler og bygger ut fra ulike rasene i historien, gjør at du kan spinne litt på en egen historie hvor du tar del i den velkjente historien som den er fortalt tidligere. Dette fordi hovedhistorien går ut på at det er blitt forandret av tidstyver som forsøker og ødelegge historien slik vi kjenner den fra bokserien. Som denne ukjente helten kommer du inn for å unngå at dette skjer og stoppe tidstyvene fra å lykkes i sitt korstog. Dette med at du dukker opp i de ulike hendelsene som har forløpt og som er på vei til å bli forandret og legge tyngden på vektskålen slik at balansen i historien blir riktig. Underveis treffer du alle kjente og kjære karakterer på din vei, som du både må sloss med og lære nye teknikker av. Spillet i seg selv flommer over av teknikker du kan lære deg, så du kan mer eller mindre skreddersy karakteren din til det uendelige for å tilpasse din egen spillestil. Du får også låst opp en del nye klær som gjør at du skiller deg ut både i form av egenskaper og i form av kosmetiske endringer.



Selve kampsystemet er også meget velpolert, og det krever at du er årvåken og følger med, siden det virker å være ganske så nådeløst om du bare trykker uten mål og mening. Så her er det viktig og lære seg gode teknikker og knytte disse sammen for å taktisk ta ut dine fiender. Du står ikke på bar bakke og kjemper som i de fleste slossespill, men du flyr rundt og kan motta angrep fra alle mulige vinkler. I noen kamper er det gjerne alt fra 1 mot 1 til opp til 3 mot 3, som gjør at du vet aldri hvem som kommer til å angripe deg om du ikke følger godt nok med. Men her igjen kan man også være opp til 3 venner som kjemper sammen over nett for å ta ut fiendene, hvor alle har hver sine karakterer som er skreddersydd etter sine måter å spille på og hva som føles best for dem. Variasjon er et av spillets store nøkkelpunkt. Om du ikke har noen venner å spille med, så kan man alltids spille med andre eller rett og slett leie inn noen av onlinespillernes karakterer som er med å kjemper sammen med deg i offline kamper. Så det finnes alltids en mulighet. For hver kamp du vinner, får du også muligheten til å kunne åpne nye kampstiler og utstyr som igjen bare øker på variasjonen i spillingen.



Endelig føler jeg på at jeg har funnet hittil det ultimate Dragon Ball-spillet som jeg lenge har håpet på å finne. Så det blir nok så jeg kommer til å bruke enda mer av min dyrebare tid og mulighet til å kunne sette meg ned og vil nyte litt fantasi slossing på sitt beste. For de av dere som kjenner historien godt, så er dette et fantastisk spill, som du kan få mye moro ut av. Man strever gjerne litt ekstra også for å kunne få tak i de velkjente evnene som Ka-me-ha-me-ha og Kaioken bare for å nevne et par. Føler du at du har en panserkarakter, kan du jo alltids utfordre dine venner til kamp. LYKKE TIL!

I følge Kjetil er spillet ute nå til Playstation 3, Playstation 4, Xbox 360 og Xbox One. 

Liker du slike spill? 


#dragonball #dragonballxenoverse #ps4 #playstation4 #ps3 #playstation3 #xbox360 #xboxone #gjesteblogg #spill #gaming #ilovegaming #konsollgamer #konsollgaming #anime #fighting #kickass #gamer

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top