Watch out for this huge Tsunami!

Et spill jeg for tiden har blitt veldig hekta på er Cities Skylines. Spillet er utrolig bra på mange måter både under simuleringen og måten spillet utvikler seg på. Jeg har alltid likt bybyggespill, men ble litt skuffet over SimCity 2013, spesielt over begrensningene med små områder. Dette problemet finner du ikke i Cities Skylines og hvor et område er nærmest 4 ganger så stort i forhold til det vi fikk bygge på i SimCity 2013 og som du igjen kan gange med 9…eller i beste fall 26. Da kan du tenke deg hvilke områder du har å bygge din perfekte storby på med 1 million innbyggere. 

En annen ting jeg liker godt i spillet er måten vannet simuleres. Det vil si at du må følge strømmen vannet tar og hvor det beveger seg. Om du skal sette opp kloakkavløp er det viktig å ikke sette det opp i elven hvis du har vannpumpene stående nedenfor. Da blir innbyggerne dine dårlige. En annen ting, du kan bygge en demning for å få lagd strøm til byen din. Det er kun et problem. Du må være sikker på hvor du setter demningen. For om områdene bak demningen ikke er høye nok, så vil vannet oversvømme kanskje viktige områder og om du finner ut at demningen ikke står på rett plass og ønsker å rive den, ja så får du en skikkelig oversvømmelse nedover i elven. 

Under finner du et klipp som blant annet viser hvordan vannet oppfører seg i spillet. Rett og slett herlig simulering.

Cities Skylines anbefales av Spill er sunt som et godt, kreativt spill som passer barn i alle aldre, selv godt voksne gubber som meg.

Watch out for this huge Tsunami! 


#citiesskylines #paradoxinteractive #colossalorder #tsnumai #citybuilder #pcgame #pcgamer #pcspiller #pcgaming #gaming #gamer #ilovegaming #sponsoredby #intel #kingston #gigabyte #benq #xfx #coolermaster 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top