EA har ikke helt troen på Battlefield 1


 

21. oktober nærmer seg med stormskritt og nå er det ikke lenge igjen til at en betatest av Battlefield 1 er på trappene. Normalen er at betatesten starter rundt den tiden Gamescom åpner dørene eller like etter så nå er det bare å vente på at det skal skje, Regner med du også gleder deg til det like mye som meg?
 

Men før den tid så vil jeg skrive om at Electronic Arts (EA) som distribuerer spillet og som eier spillselskapet DICE ikke har tro for at Battlefield 1 kommer til å slå rekorder når det kommer til salg av spillet. Nope, EA tror nemlig at Battlefield 1 kommer til å selge sånn ca. opp i mot 15 millioner spill på verdensbasis i sin levetid. Om Battlefield 1 klarer flere solgte spill så vil rekorden for Battlefield 3 bli knust selv om sistnevnte solgte 15 millioner eksemplarer i underkant av 8 måneder. Dette har EA altså ikke tro på og at Battlefield 1 kommer til å selge opp under 15 millioner eksemplarer til sammen. Hva tror du? Kommer Battlefield 1 til å slå alle rekorder eller tror du satsingen på Første Verdenskrig kommer til å bli et feilskjær? 
 


 

Når det er skrevet så tror jeg faktisk at DICE har gjort et smart trekk med å gå bakover i tid til et epoke hvor våpnene ikke var “all” verden, kjøretøyene hadde sine definitivt svakheter og hvor man ikke var dekket av masse armour og hvor sårbarheten ovenfor kuler er tilstede. Med Battlefield 1 kommer DICE til å sette en ny standard for hvordan spill skal være og hvordan vi som gamere skal oppleve dette. Å gå tilbake i tid er i mine øyne et sjakktrekk og fanger meg i sitt spindelnett av spennende innhold og vil selvsagt ikke prøve å rømme fra det. Jeg gleder meg stort til å tre ut i kamp med mine venner og kjempe tappert til siste slutt i massive kamper med de våpen som er med og unike kjøretøy fra den tiden krigen pågikk. 
 

Dette skal bli så bra at jeg ikke får sagt det. DICE har skjønt det. Vi er pokkers så lei nåtidens krigføring, moderne krig og sist men ikke minst fremtidsrettet krigføring i digital form. Nå vil jeg ha spill som Battlefield 1 gir meg og gjerne også gå enda litt lengre tilbake hvor våpnene var enda mer primitive og hvor taktiske elementer virkelig må brukes for å vinne på slagmarken.
 

Jeg gleder meg stort til Battlefield 1. Gjør du?
 

Nedenfor ser du en ny trailer fra spillet og her får vi presentert våpnene. Herlig rett og slett!
 

#battlefield1 #battlefield3 #gamescom #spill #gamer #games #game #gaming #dice #electronicarts

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “EA har ikke helt troen på Battlefield 1

  1. Er helt enig i dette er rett vei å gå med BF serien! Men jeg blir litt betenk når EA ikke har tro på spillet, vil vi se de igjen i spillet? Vil spillet bli som det var i utgangspunktet tenkt?? Får vi spill som er nedskalert noe ala The Division?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top