Paaaaaaaartytiiiiiime for familien Sandnes!



For
enkelte er partytime når man drar med seg noen til en “fuktig” tur på byen. For andre kan det være å samle en skokk til en lokal fest hjemme. For familien Sandnes er partytime ikke noe av delene. For oss er partytime når familien samles fremfor skjermen og koser seg med Mario Party 10 til Wii U. Det er partytime det.

Nintendo er en utvikler som betyr mye for alle oss i familien og hvor Wii U blir flittig brukt. Spesielt Mario Kart 8 (MK8) får kjørt seg skikkelig og hvor vi i stedet for passivt å se på TV heller finner frem Wii-motene og kjører noen runder MK8. Den siste tiden har det blitt litt mindre spilling av MK8 og hvor et annet Mario-spill har kommet inn i varmen. Mario Party 10 er spillet og som alle i familien har fått et godt forhold til. For er det noe vi liker med Wii U, så er det muligheten å kunne spille opp til fem personer samtidig. Familien Sandnes består av seks personer, så en må vente og da er det som oftest den som gjør det dårligst som må det og her trenger det ikke å være barna som må stå over en runde, men derimot oss voksne som ikke klarer å henge med.



Hvorfor
er Mario Party 10 blitt så populært her hjemme hos oss? Det er i grunnen flere faktorer til det. For det første så kan nesten alle være med å spille. For det andre så er spillet veldig innholdsrikt og hvor man kan bytte på å være Bowser
  og for det tredje, så har spillet utrolig mange minispill som fenger selv den voksne. Minispillene er ikke vanskelige og alle sammen skjønner hva som skal gjøres. Det som er vanskelig er å vinne eller å komme seg unna svære Bowser. Her kan man ikke sove og må være oppmerksom på de farer som dukker opp.

Både jeg og barna elsker det å kunne konkurrere mot hverandre. Selv om jeg de fleste gangene taper, så koser jeg meg like fullt for det. Gleden av å se at barna koser seg er godt nok for meg. Spillet Mario Party 10 sørger nettopp for denne “kosen” og kan mer enn gjerne si at det blir høylydt til tider og spesielt når man prøver å vinne, men ikke klarer det.



Nintendo
er konge på å lage partyspill og hvor man kan samle venner fremfor skjermen, men er det noe Nintendo virkelig er flinke til så er det familiespill. Her er gjengen konger og hvor jeg som foredragsholder selvsagt anbefaler. Det andre som gjør spillene fra Nintendo så unike er lærekurven. For her kan selv de minste barna være med hvor de til og med har det moro. Alt er så enkelt og alt er så innmari godt tilpasset Wii-motene og gamepaden.

Selv om jeg kunne ha tenkt meg enda mer bruk av gamepaden, så er Mario Party 10 er knakende godt spill som gir mye god underholdning. Det oser av partytime og det gir alle en mulighet til å vinne selv om du kanskje ikke er supergod.



For
å oppsummere; Mario Party 10 har flere artige moduser som passe alle aldre, det er innholdsrikt med mange finurlige minispill og det samler opp til fem personer fremfor skjermen. Hva mer kan en familie ønske seg til digital underholdning? Nintendo har igjen overbevist familien Sandnes. Selskapet viderefører den gode underholdning til stadig flere spill. Jeg er igjen takknemlig for å kunne oppleve dette sammen med min familie. Latter forlenger livet er det noe som heter. Nintendo forlenger livet med deres gode underholdning og sist men ikke minst latter fremfor skjermen. Takk Nintendo!

Mario Party 10 er ute nå til Wii U.

Spill er sunt anbefaler  Mario Party 10 som er underholdende og ufordrende spill for alle aldre. 

Er dine foreldre flinke til å spille sammen med deg? Hvilket spill synes du er best til Wii U?

 


#marioparty10 #nintendo #marioparty 3partytime #party #wiiu #spill #game #gaming #consolegaming #consolegamer #ilovegaming #gamer #familieunderholdning #spillersunt #

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top