Dette vil jeg ha Colossal Orders!

Som gamer blir man fort kravstor over hva man forventer spill i dag skal inneholde. Et spill som jeg har spilt en god del er Cities Skylines. Dette spillet har virkelig fått kjørt seg både av meg og mine barn. De har fått bygd den ene herlige byen etter den andre sammen med meg. Ikke nok med at spillet er utrolig variert (takket være mange hundre moddere) med mange nye bygninger, kjøretøy, kart med mer hver dag, spillet inneholder alt hva man trenger for å kunne holde styr på en storby med flere hundre tusener med innbyggere. 

Selv har jeg lastet ned flere hundre mods som er med på å gjøre byen min så realistisk som mulig. Kartene i spillet er utrolig godt lagd og for øyeblikket har “jobber” jeg med et kart over det populære Rauma lagd av Sivert Hovde. Dette er et kart jeg har forelsket meg i og synes er utrolig bra lagd. Jeg bruker veldig mye tid på å få byen så fin som overhode mulig. Da er det godt å kunne ploppe tilnærmet uendelig med parker, forskjellige tresorter, veier, bygninger med mer. Jeg er i grunnen i syvende himmel. 

Selv om spillet er det beste bybyggespillet jeg har spilt hittil (Ja, SimCity 4 er ikke bedre enn dette), så er det ting jeg ønsker kommer med i spillet. Her er noen punkter som jeg håper kommer med eller som kommer som DLC-er til Cities Skylines; 

– Flere animasjoner av befolkningen når de bruker parker, lekeapparater eller andre severdigheter. 

– Tivoli, berg og dalbaner med animasjoner – Theme parks. 

– Militærbaser for land, sjø og vann. 

– Flere ferietilbud som f.eks. snø i fjellet og skisteder som kan besøkes med animasjoner. Snø på fjelltoppene.  

– Årstider med vinter (snø), vår, høst sommer. 

– Dag og -nattfunksjon hvor gatelys slås av og på etter hvor mørkt det er. 

– Marinaer med animasjoner.

– Skyer som beveger seg. 

– Flere veistandarder/farger. 

– Ulykker i trafikken? Togulykker? 

++

 

Er det noe du ønsker spillet kunne inneholde og som mangler? 

Spiller du Cities Skyline og liker du bybyggespill?

Her er noen bilder fra min kreasjon som jeg jobber med nå; 

#citiesskylines #colossalorders #paradoxinteractive #paradox #citybuilder #spillersunt #bybyggespill #pcgamer #pcgaming #pcspiller #pc #pcspill #sponsetav #intel #kingston #hyperx #gigabyte #benq #coolermaster #lovegaming #gaming #gamer #city 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top