Anmeldelse: Qpad 8K

Markedet florer av gaming muser, både kjente og ukjente merker finnes som vi gamere rått kan velge i mellom. Noen produsenter er hardere til å markedsføre seg enn andre og i en verden med så mange valgmuligheter er det viktig å kunne fortelle at det er denne gaming musen man MÅ ha.

Qpad er et merke jeg har kjent i noen år og har alltid vært fornøyd med det jeg har fått opplevd. Merket er svensk og hvor de startet med å lage musmatter med forskjellige motiver. I dag har selskapet mange produkter i sortimentet sitt som selvsagt retter seg mot oss kresne gamere.

I fjor lanserte Qpad flere spennende produkter deriblant en helt ny gaming mus som enkelt og greit fikk navnet 8K Laser og Optical. Fra før av har Qpad en rekke andre muser og se tilbake til og her er en liten liste;

OK-75 Optical

5K Laser

5K L.E. Laser

DX-20 Optical

Gaming musen som har kommet innomhus hos meg og som i en god stund nå har fått kjørt seg er 8K Optical. Jepp, du leste riktig, jeg har spilt med en optisk mus med en oppløsning på hele 7000 CPI/DPI. Formen på musen er helt lik de andre musene i Qpad-familien. Kun DX-20-musen som utskiller seg her. Designet er stilrent og sikkert og passer stort sett alle, så fremt du er høyrehendt da. Er du venstrehendt, ja så må du se deg etter annen mus.

Det første jeg legger merke til etter at jeg har lastet ned softwaren fra Qpads nettside er alle fargene. Fargespekteret er stort og hvor du selv kan velge hvilke farger til en hver tid skal vises og hvordan fargene skal presenteres. Alt styres via softwareprogrammet til musen.

Er stor fan av pulserende lys og det ble det. Jeg ble totalt pladask forelsket i softwareprogrammet. Makan til enkelt opplegg skal man lete lenge etter. Her kan du selv bestemme hvordan CPI/DPI-innstillingene skal være. Gjennom tre ?valgstyrker? legger du inn disse tallene selv. Jeg for min del gikk for 800 CPI/DPI på første, 1700 CPI/DPI på andre og 7000 CPI/DPI på tredje. Å spille med 7000 CPI/DPI er pokkers så vanskelig så det anbefaler jeg dere ikke å gjøre. Prøvde det, men 8K-en ble altfor kjapp.

Jeg spilte Battlefield 4: Dragon Valley og traff ikke en skjit. Bommet på nær sagt alt som rørte på seg med 7000 CPI/DPI, men når jeg gikk ned til 1700 CPI/DPI fikk pipen en annen låt. Da ble det en helt annen treffprosent. I og med at jeg spiller spill som Battlefield 4, CS:GO, Star Wars Battlefront, Far Cry 4, Middle-earth: Shadow of Mordor så er jeg totalt avhengig av at musen er nøyaktig og flytter seg slik jeg vil. Qpad 8K gjorde så til de grader det. Selv om CPI/DPI-en var veldig høy så var den nøyaktig. Under vanlig surfing gikk det veldig greit med 7000 CPI/DPI.

Designet funker veldig bra for meg. På høyre side har Qpad 8K hvileskuldre til både lillefinger og ringefinger noe som er satans så behagelig. Ikke noe problem å spille på timesvis med et slikt grep. 8K har også et belegg over seg som gjør at hånden ligger godt i ro selv om du blir svett i håndflatene.

venstre side finner du to knapper som ligger helt perfekt til min tommelfinger. Her har jeg blant annet lagt inn kniven i Battlefield 4 slik at den er lett og nå til. I tillegg kan du programmere knappene til hva du måtte ønske. På toppen finner du CPI/DPI-innstillingsknappene. Det vil si en knapp for å høyne og en knapp for å senke. For å vite hvilken oppløsning du kjører finner vi to LED-lys som presenterer dette på venstre side. Genialt trekk Qpad.

undersiden finner vi fire store glideflater samt den herlige frasen “WE <3 GAMING”. Kan jo ikke bli bedre frase enn det eller hva?

Alt i alt er jeg ufattelig godt fornøyd med musen og som funker perfekt om jeg spiller Battlefield 4, Cities Skylines, Anno 2205 eller CS:GO. Den er så innmari nøyaktig at det nesten er skremmende. For å si det slik, jeg har ikke en skjit å utsette på gaming musen. Softwareprogrammet funker som en drøm og gir deg maks kontroll på alle innstillinger. I tillegg er den meget behagelig å bruke selv om timene flakser av gårde. Qpad, dere har her et knakende godt produkt som jeg ikke har noen problemer med å anbefale! “WE <3 QPAD” tror jeg vi heller bytter frasen om til.

Mer info om produktet finner du inn på Qpads nettside.

Terningkast:           

#qpad #spillmagasinetreview #gamingmus #gamerutstyr #pcgaming #pc #hardware #anmeldelse #omtale #review 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Anmeldelse: Qpad 8K

  1. Ok, dette blir nok min neste mus:) Min slutter plutselig å bevege seg. For å få den til å virke må jeg koble den den ut og inn.
    Skikkelig irriterende. I hvert fall hvis det skjer midt i en viktig kampXD

  2. Garden Gamer: Shit, det er ikke noe moro nei. Da er det på tide med en ny mus og denne her er i alle fall noe jeg kan anbefale og er utrolig god å spille med 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top