Jeg skal holde foredrag på hovedscenen!


 

Nå er det søren meg ikke mange timene til jeg setter snuten sørover og mot Hamar. På onsdag åpner nemlig The Gathering 2016 og jeg skal ærlig innrømme at jeg er meget spent. Spesielt på grunn av at jeg blant annet skal holde flere foredraget Spill er sunt der både for foreldre og sist men ikke minst for deltakerne der. Sistnevnte foredrag foregår fra hovedscenen kl. 17:00 på torsdag noe som gjør at sommerfulgene i magen svirrer ekstra mye for tiden.
 

Skal ikke si så altfor mye om foredraget på torsdag bortsett fra at jeg selv setter meg inn føttene til en ung gamer og hvordan det er å kjempe med foreldre om det å være en gamer. For det er slettes ikke enkelt og hvor mange foreldre fra utgangspunktet er negative til gaming. Da blir det fort veldig slitsom for både gameren og sist men ikke minst familien i sin helhet. 
 

Her er målet å fortelle hva de unge bør gjøre for å få foreldrenes gunst til det som har med gaming og komme med gode råd for hvordan harmoni skal etableres slik at gamingen ikke blir negativ. 
 

Som om ikke foredraget er nok, så er det også planlagt en debatt om spilling, fremtiden for spill i Norge og hvordan støtte bedre opp om spillutvikling. Her skal blant annet unge politikere tale spill-Norges sak. I sammenheng med denne debatten har jeg fått spørsmål om å være ordstyrer noe som også blir meget spennende for mitt sitt vedkommende. Jeg har aldri vært ordstyrer og med en skokk unge politikere som gjerne har mye på hjertet, skal det bli spennende å se om jeg klarer å holde kontroll på debatten.
 

I tillegg til mine foredrag skal jeg også skrive, knipse og filme fra The Gathering og som jeg kommer til å presentere her på Spillmagasinet. For meg er det viktig at alle de som ikke har anledning til å dra til TG vet hva som skjer og hvor unikt dette arrangementet er for Spill-Norge. 
 

Hvis du lurer på hva som skal skje på årets TG, så kan du sjekke ut denne lenken for mer info. Her finner du en innholdsrik liste over hva som skjer og for å være helt ærlig, det er mye spennende på timeplanen. 
 

Skal du på TG? Hva gleder du deg mest til ved årets TG? 
 

#spmgtg16 #tg16 #thegatering2016 #thegathering #foredrag #spillersunt #spill #gamer #gaming 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top