Cities Skylines, pass opp!


 

Som dere for lengst har fått med dere så er jeg STOR fan av bybyggespillet Cities Skylines og har brukt på hundrevis av timer med spillet. Faktisk har jeg klokket inn over 560 timer med Cities Skylines siden det ble lansert i mars i fjor. Det sier litt hvor hekta jeg er på bybyggespillet. Helt siden SimCity fra Maxis så dagens lys i 1989 har jeg vært stor fan av slike spill og ja, jeg har nok garantert brukt flere tusen timer på denne sjangeren. 
 

Etter at Colossal Order lanserte spillet og hvor Cities Skylines har solgt over 2 millioner eksemplarer er det flere utviklere som har funnet ut at denne sjangeren faktisk kan være riktig så lukrativ. Dette har ført til at flere har begynt utviklingen av bybyggespill. En aktør som jeg nylig oppdaget er Enodo Games og de jobber nå med et nytt bybyggespill som ser ufattelig spennende ut. Er det noe jeg liker så er det fet grafikk og mange detaljer. Når jeg ser på bybyggespillet The Architect The Game så må jeg ærlig innrømme at det sitrer litt i spillhjertet mitt. For en detaljgrad, for en grafikk. Om dette blir så bra som det ser ut til ja så har definitivt Colossal Order fått seg en hard konkurrent. 
 


 

Spillet utvikles med bruk av CryEngine grafikkmotor og gir en herlig grafikk. Det som har gjort Cities Skylines så populært er moddemulighetene. Dette er noe jeg håper utvikleren Enodo Games også tenker på når de lager deres The Architect The Game slik at moddere verden rundt kan være med å bidra til ett enda bedre spill slik som det har skjedd med Cities Skylines. 
 

Men, sant skal sies. Det har blitt lansert mange bybyggespill som ikke helt har truffet mitt spillhjerte, så det gjenstår å se om dette gjør det. Et annet ankepunkt, spillet har vært i utvikling i en god stund nå. Håper selvsagt på at det blir noe av det, for det ser unektelig bra ut eller hva?
 


 

Her er i alle fall noen skjermbilder og et par trailere fra spillet som for meg ser pokkers så spennende ut. 
 

Hva synes du? Er dette et spill du gjerne vil se nærmere på?
 

 
lw2aMnojCUg

#thearchitectthegame #enodogames #bybyggespill #citiesskylines #spill #gamer #gaming

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top