Nærmere The Settlers kommer man ikke eller…?

Er det en spillserie jeg er meget stor fan av så er det The Settlers fra den tyske spillutvikleren Blue Byte. Det første spillet i serien tok meg med storm og min Amiga 500 fikk virkelig kjørt seg. Det unike med spillet var at man via splitscreen kunne spille to personer samtidig og det ga grunnlag for min store lidenskap til spillserien.
 

har det gått en del år og det er en god stund siden et nytt The Settlers-spill har sett dagens lys. Jeg har spilt et spill som heter Valhalla Hills og det er ganske likt The Settlers, men ikke helt. Nå har jeg kommet over et annet spill som også ser litt likt ut og det er spillet Northgard. Selv om det dessverre er lite info om spillet ute og at jeg kun har noen skjermbilder å klamre meg fast til så håper jeg inderlig at Northgard er likt The Settlers. Det ville ha gjort mitt spillhjerte glad. Dessverre ser det ikke ut til at Blue Byte kommer med noe nytt spill og det smerter meg litt.
 

Her er i alle fall litt mer info om Northgard:
After years of tireless explorations, brave Vikings have discovered a new land filled with mystery, danger and riches: Northgard. The boldest Northmen have set sail to explore and conquer these new shores, bring fame to their Clan and write history through conquest, trading, or devotion to the Gods. That is, if they can survive the dire wolves and undead warriors roaming the land, befriend or defeat the giants, and survive the harshest winters ever witnessed in the North. Northgard is a brand new strategy game based on Norse mythology. 

 

Nå håper jeg på at det snart kommer en trailer fra spillet og at vi snart får høre når spillet lanseres. Jeg er i alle fall spent. Er du?
 

Noen bilder kan jeg også presentere
 


 


 


 


 


 


 

 #northgard #strategispill #spill #gamer #game #gaming

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top