Blir det Battlefield 1944?


 

Like før helgen skrev jeg et blogginnlegg om at DICE sammen med Electronic Arts ville avdekke deres neste Battlefield-spill via en stream den 6. mai klokken 22.00. Ryktene har lenge ville hatt det slik at vi skulle få oppleve første verdens krig igjen. Nå får pipen en annen låt, i alle fall kanskje. For i dag var det nærmest så jeg satte frokosten i vranga, ikke nok med at vi senere denne uken får vite hvilket Battlefield som kommer. I dag kan jeg se et bilde av covrene til det nye Battlefield-spillet og ja, om dette stemmer så blir det IKKE digital krigføring fra første verdens krig, men derimot fra andre verdens krig.
 

Ut i fra fra hva nettsiden Gamepur skriver så blir tittelen Battlefield 1944. Nå må jeg si at jeg gleder meg kanskje enda mer og hvor vibbene drar meg tilbake til Battlefield 1942. Enn om DICE har funnet frem magien igjen og kommer med et spill likt det vi fikk servert i Battlefield 1942. Gud, så herlig det ville ha blitt. 
 

er det litt over to dager til DICE og EA avslører deres neste spill og jeg kan ikke si hvor mye jeg gleder meg til det skjer. Spillhjertet mitt pumper hardt som rakkern nå i og med at jeg kanskje har fått vite hvilken tidsperiode vi skal krige i. For Battlefield 1942 var revolusjonerende og nå håper jeg på nytt at DICE på en måte finner opp kruttet på nytt igjen og serverer oss et spill som får oss samlet til et nytt Battlefieldrike. Krysser alt av fingre og tær for det. I tillegg håper jeg nå at DICE også sørger for minst mulig bugs, mest mulig spillbart spill når det først lanseres  i mars neste år (i følge bildet). For med de siste to spillene (Battlefield 3 og Battlefield 4) har DICE og EA mistet trofaste spillere og som ikke liker utviklingen spillserien har tatt. Selv har jeg alltid vært trofast selv om antall spilletimer har krympet litt på de to siste spillene sammenlignet med de foregående spillene.
 

Mine favoritt spill i serien er uten tvil Battlefield 2 og Battlefield 2142 med Battlefield: Bad Company 2 på en klar tredjeplass. Skal selvsagt heller ikke glemme Battlefield 1942, men det var først med Battlefield 2 jeg slo igjennom som spiller og var blant de syv beste i treffsikkerhet, mens jeg var blant 43. beste i verden som sniper i Battlefield 2142 av over 101 000 spillere og på førsteplass i Norge som sniper – se bildet nedenfor.
 


 

er det altså ikke lange stunden til vi får avslørt neste Battlefield-spill og jeg gleder meg som et lite barn som venter på julenissen. Har ikke ord for hvor mye jeg gleder meg. Dette skal bli så herlig. Håper videre at DICE finner frem sin magiske stav og tryller frem et spill like revolusjonerende som Battlefield 1942 var (selv om det skal mye til) og gir oss et spill uten for mye bugs og problemer i starten. OG en ting til, mindre CoD og mer Battlefield er også et av ønskene mine til det neste Battlefield. Nå blir det spennende å se om det blir Battlefield 1944 eller om at ryktene tar feil for bildet ser ut til å være fotografert fra en dataskjerm om du ser litt nærmere på det. 
 

Høres dette sannsynlig ut eller tror du fortsatt på at det bærer tilbake til første verdens krig? Vil du heller ha krigføring fra moderne tid?  
 


 

#battlefield #battlefield1944 #spill #gamer #game #gaming

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

4 thoughts on “Blir det Battlefield 1944?

  1. Fake nyhet: Jeg vet, men tanken har faktisk slått meg om at kanskje DICE tenker i disse baner og vil tilbake til første eller andre verdens krig. Selv håper jeg inderlig det og begynner å bli litt lei moderne krigføring. Hva ville du hatt, tilbake i tid eller fremtidsrettet?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top