Anmeldelse: Astro A40 TR Headset + MixAmp Pro

*Produktet er sponset av Tura Scandinavia / Astro*

Du snakker om å få oppleve mye herlig som gamer og som hever spillopplevelsen til nye høyder. Når jeg får oppleve slike ting så vet jeg at jeg er heldig.

Astro har mange år på baken som produsent av lydprodukter og spesielt gaming headset. Jeg har selv vært vitne til mange fete headset fra Astro og nå har jeg fått muligheten til å se på ett nytt headset.

Astro A40 TR Headset + MixAmp Pro er det fulle og hele navnet på produktet og som kommer i en svær eske. Oppe i esken er det alt fra kabler du trenger for å koble deg opp i mot PC eller konsoll (Playstation 4 / Xbox One eller Mac) til optisk kabel, mic og kabel for å koble sammen flere lydenheter.

Har aldri i verden vært i tvil på produkter fra Astro. Produsenten har alltid levert og gjort meg fornøyd som gamer. Det er det viktigste for meg og når det kommer til gaming headset så er det flere ting som må tas med i betraktningen om det er bra eller dårlig.

Det første som møter meg når jeg åpner esken er et hvitt, stilrent headset sammen med MixAmpen som sørger for at jeg har full kontroll på lydinnstillinger.

Når jeg har montert opp headsetet til PCen, noe som er gjort på et øyeblikk, så klikker jeg meg kjapt inn på nettsiden til Astro for å laste ned siste softwareprogram. Dette er viktig om du skal få brukt headsetet på PCen eller Macen. Når det gjelder konsollbruk, så er det tilnærmet plug and play og krever ingen nedlasting av software og drivere. Når dette er gjort, så er det bare å gjøre seg klar til ren nytelse. Ja, for nytelsen er stor. Enorm stor for å ta skikkelig til. Det er sjelden jeg får frysninger bare ved å skrive om det her i dette innlegget, men jeg får sabla til frysninger. Så fornøyd er jeg.

Klokkene til headsetet er i dette tilfellet lagd av tøy og bøylen er akkurat passe stram til hodet mitt slik at headsetet sitter godt på skalpen min. Her finnes selvsagt justeringer slik at man får tilpasset headsetet ut i fra størrelse på hode med mer.

Micen monteres på venstre side av Astro headsetet og som kan bøyes og tøyes i alle retninger etter ønske. Dette er meget praktisk synes jeg og i tillegg til at den er lang og kommer seg helt frem til munnen min. Når vi først er inne på micen, så kan jeg også skryte godt av den. For det første fanger den opp stemmen min utrolig godt og om du bruker softwareprogrammet kan du selv bestemme hvilken omkringstøy den skal fange opp. Denne muligheten var utrolig praktisk og fungerte som en drøm. For å teste micen skikkelig brukte jeg chatteprogrammer som TeamSpeak, Skype, Facebook og Mumble. Med bruk av alle disse programmene fungerte micen flawless. Alle jeg snakket med hørte meg godt selv om det inn i mellom var litt støy fra barn som flakket inn på kontoret mitt, men det fikk heldigvis ikke kompanjonger opp i lydbildet sitt når det snakket med meg.

Via MixAmpen er det enkelt å stille inn den perfekte lyden uansett om du spiller på PCen eller konsollen. Med et stort lydhjul blir det enkelt å stille lydvolumet opp eller ned. Den andre hjulet som sitter på boksen til MixAmpen kan du stille inn om du vil ha mer lyd i fra spillet eller om du vil høre de du snakker med via chatteprogrammer bedre enn lyden fra spillet. Genialt og enkelt.

Du kan stille inn equalizerne via softwaren og her kan du bestemme lydbildet helt selv og om du vil ha mer bass, diskant eller mellomtone. Alt er opp til deg.

over til det aller viktigste med et gaming headset. Lyden. Den er meget viktig for meg og spesielt måten omkringlyden blir servert. I spill som Battlefield 4, CS:GO, Far Cry Primal, The Division er omkringlyden meget viktig spesielt om du skal klare å fange opp fiender eller dyr nærmer seg. Det verste jeg et er å få en kniv strupen av en motstander uten å vite at han eller hun var der. Har du godt omkringlyd så hører du dette og det kan jeg skrive under på at jeg gjør med dette headsetet fra Astro.

Videre kan jeg også skyte av det generelle lydbildet og måten lyden formidles via headsetet. Her får man alt hva man ønsker. God og dyp bass, fin og ikke for skarp diskant og sist men ikke minst bra balansert mellomtone. Perfekt gaminglyd med andre ord.

Om det er noe jeg skal trekke for og da er jeg skikkelig kritisk, så må det være ledningen fra headset til MixAmpen. Den synes jeg er litt kort og kunne mer enn gjerne ha vært lengre. Det er ikke alltid man sitter rolig på rumpa i gamingstolen og at man ruller seg hist og her mens man hører på musikk, ser videoer på Youtube eller følger med på en film som surrer på skjermen. Med lengre ledning blir man også mer bevegelig.

Etter å ha brukt headsetet i en god stund er jeg meget godt fornøyd og kan ikke annet enn å trille et høyt terningkast. Astro har på nytt lagd et godt produkt for oss gamere og som hever gamingopplevelsen til nye høyder. God lyd når du spiller er viktig og spesielt om du skal være på hugget før dine motstandere så er omkringlyden noe av det viktigste. Her skuffer Astro ikke og serverer lyden jeg ønsker på en leken og herlig måte. Å høre musikk, se film eller videoer med bruk av headsetet gir også en fin opplevelse. Er du på utkikk etter et godt headset og har noen kroner å bruke, så vurder dette headsetet. Jeg kan garantere at du blir godt fornøyd.

Mer info om produktet finner du inn på nettsiden til Astro.

#spillmagasinetreview #astroa40mixamptr #gamingutstyr #anmeldelse #spill #gamer #gaming #game