Nice Colossal Order – Dette fortjente dere


 

I disse dager går Nordic Game av stabelen i Malmö. Her samles eliten innen spillutvikling, spillutgivere og spillelskere og hvor gaming er i førersetet. Her stiftes nye samarbeid, her presenteres nye prosjekter, her dukker kjente og kjære spillutviklere opp og sørger for noen meget unike dager. Som vanlig under et slikt stort event kåres også de beste innen Nordisk spillutvikling i Nordic Game Awards og en av de som gjorde det godt er den finske utvikleren Colossal Order med deres fantastiske bybyggespill Cities Skylines. De klarte mesterstykket og vinne den prestisjetunge prisen Nordic Game of the Year og ja, i mine øyne er det totalt ærlig fortjent. For et spill Cities Skylines er. Har klokket inn over 600 timer med spillet og det kommer garantert til å bli mange, mange flere.

Nordic Game of the Year:
Cities Skylines (VINNER), utviklet av Colossal Order (Finland) var ikke alene på listen og kjempet mot spill som Just Cause 3, utviklet av Avalanche Studios (Sverige), Soma, utviklet av Frictional Games (Sverige), Star Wars Battlefront, utviklet av DICE (Sverige) og til slutt Affordable Space Adventures, utviklet av Knapnok Games(Danmark).

 

CpWe03NhXKs
 

Nordic Game of the Year ? Small Screen:
Badland 2 (VINNER), utviklet av Frogmind Games (Finland)SteamWorld Heist, utviklet av Image & Form (Sverige), Helldivers, utviklet av Arrowhead (Sverige), Angry Birds 2, utviklet av Rovio (Finland) og The Walking Dead: No Man´s Land, utviklet av Next Games (Finland).

 

tesHfW-4uhM
 

Best Art:
Star Wars Battlefront (VINNER), utviklet av DICE (Sverige)Badland 2, utviklet av Frogmind Games (Finland), Kingdom, utviklet av Licorice, (Iceland) & Noio, (Nederland) (med Raw Fury Games, Sverige), Helldivers, utviklet av Arrowhead (Sverige) og Affordable Space Adventures, utviklet av Knapnok Games (Danmark).

 

2yKv45X_OIo
 

Best Game Design:
Affordable Space Adventures (VINNER), utviklet av Knapnok Games (Danmark), Cities: Skylines, utviklet av Colossal Order, (Finland), Just Cause 3, utviklet av Avalanche Studios (Sverige), Progress 100, utviklet av Tim Garbos, Joel Nyström & Martin Kvale (Danmark) og SteamWorld Heist, utviklet av Image & Form (Sverige).

 

NQTiPPaWfUI
 

Best Technology:
Star Wars Battlefront (VINNER), utviklet av DICE (Sverige)Affordable Space Adventures, utviklet av Knapnok Games (Danmark), Mad Max, utviklet av Avalanche Studios (Sverige), The Park, utviklet av Funcom (Norge) og EVE Gunjack, utviklet av CCP Games (Island).

 

2yKv45X_OIo
 

Best Audio:
Soma (VINNER), utviklet av Frictional Games (Sverige)Star Wars Battlefront, utviklet av DICE (Sverige), Just Cause 3, utviklet av Avalanche Studios (Sverige), The Park, utviklet av Funcom (Norge)  og Aaru?s Awakening, utviklet av Lumenox Games (Island).

 

Rf4pAsNy_vA
 

Best Fun for Everyone:
Box Island (VINNER), utviklet av Radiant Games (Island)SteamWorld Heist, utviklet av Image & Form (Sverige), Zombie Vikings, utviklet av Zoink (Sverige), Angry Birds 2, utviklet av Rovio (Finland), AG Drive, utviklet av Zorg Entertainment (Finland), Shiftlings, utviklet av Rock Pocket (Norge) og Sofus & Månemaskinen, utviklet av The Outer Zone (Danmark).

 

4YcRhnZTEck
 

Jury?s Special Mention:
EVE Gunjack, utviklet av CCP Games (Island) fikk oppmerksomhet av juryen for deres fokus på bruk av VR i spill. 

 

JF2aruO5jAY
 

Om vi ser på hvilke land de fleste nominerte spillutviklere med på disse listene kommer fra så er Sverige overlegen. De har en helt annen spillutviklingskultur enn blant annet det vi har i Norge selv om det begynner å skje ting her til lands også. Neste år håper jeg å se flere spillutviklere fra Norge på disse listene. 
 

vil jeg gratulerer Colossal Order med den fantastiske bragden som vinner og det med deres herlige spill. Vil selvsagt også gratulerer de andre vinnerne med deres flotte bragd til spillverden. Vi er dere evig takknemlig. Fortsett og lage gode spill, det setter vi stor pris på. 

#nordicgame #nordicgameawards #spill #gaming #gamer #game 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3449

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top