Enda mer har skjedd i utviklingen…

 

Har du spilt bybyggespill som SimCity og ennå ikke prøvd Cities Skylines? Da bør du for guds skyld det. Den finske utvikleren Colossal Order lanserte 11. mars i 2015 spillet Cities Skylines. Lite visste de at spillet skulle bli et av de mest betydningsfulle bybyggespill til dags dato. Maxis som blant annet står bak den populære SimCity-serien ble fort akterutseilt med Cities Skylines. Selv undertegnede kunne etter hvert med hånden på hjerte fastslå at SimCity 3 og SimCity 4 ikke lengre på helt i toppen av listen med bybyggespill, men at en ny tronarving var født, nemlig Cities Skylines.

 

 

Fra spillet ble lansert og frem til i dag har jeg over 809 timer med spillet og er nok for meg et av de spillene jeg har spilt mest opp igjennom mitt lange liv som gamer. Det sier litt og jeg er bra sikker på at det kommer til å bli mange timer til med Cities Skylines. Hva er så unikt med spillet? For det første så har det en variasjon som jeg ikke har sett maken til i noe som helst spill i samme sjanger. For det andre er friheten og størrelsene på kartene som brukes enorm. Det vil si at du kan bygge den mest fantastiske byen du kan tenke deg. Om du ikke vil ha en metropolis med hundretusener med innbyggere, så kan du gå for små landsbyer som hver har sin sjarm. Her er det kun fantasien som stopper deg. Det tredje som gjør at Cities Skylines er det beste spillet til dags dato er at alle som ønsker kan bidra med innhold. Det kan være alt fra bygninger, kjøretøy, kart, mods av ulike slag pluss masse annet eyecandy. For det fjerde, utvikleren Colossal Order jobber hele tiden med å forbedre spillet samt legge inn masse andre spennende ting hvor de slipper innholdsrike tilleggspakker.

 

 

Her er det altså fire ting som jeg verdsetter med spillet og som gjør at jeg sitter som klistret til skjermen med Cities Skylines. Kunne selvsagt ha nevnt mye mer om spillet og hvorfor jeg er så stor fan av det. Cities Skylines er for meg terapi og hvor jeg får lov til å utfordre min kreativitet til det ytterste og nettopp dette gjør at jeg gang på gang setter på spillet i stedet for mange andre meget gode spill jeg har liggende.

 

 

Når det er sagt, så har jeg for ikke så altfor lenge siden startet opp et spennende prosjekt som har fått navnet Forza City. Navnet stammer fra kartet og som er tatt fra den populære bilspillserien Forza Horizon fra utvikleren Turn 10. Kartet er utrolig variert og har mange spennende muligheter som kan utnyttes til det fulle. Det er kupert, har mye vann, innsjøer, små høydedrag, kyst, mye mineraler og hvor transportsystemet er godt utbygd.

 

 

Tidligere har jeg presentert bilder fra byen min og det har jeg også tenkte å gjøre i dette blogginnlegget og hvor du får se hvordan byen hittil har blitt. For hver anledning jeg får gleder jeg meg stort til å bruke mine kreative egenskaper og som igjen er drivkraften til at jeg time etter time blir sittende med Cities Skylines. I alle fall, her er en haug med nye bilder fra spillet og som jeg selvsagt anbefaler dere alle som liker å bruke kreative evner for så å bygge noe etter eget ønske. Med Cities Skylines får du faktisk til det og mer til. Om du ikke har spillet så for gud skyld få tak i det. Du vil ikke angre et sekund. Heller vær bekymret for at de andre spillene du har kanskje ikke blir rørt på en stund.

Liker du bybyggespill og spill som utfordrer kreativiteten din?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top