Nå har jeg sett det også! HP satser på gamingPC-er!

Først må jeg innrømme at jeg har hørt om MSI, Asus, Acer og Alienware når det kommer til laptoper spesiallagd for gaming. Selvsagt har jeg hørt om HP på lik linje med Lenovo, Dell med flere som leverandører av laptoper. At HP nå hopper på gamingmarkedet og satser stort der kom meg litt som en overraskelse spesielt med tanke på at merker som de tre første har fått et godt fotfest blant gamere.
 

Nylig mottok jeg en pressemelding om at HP faktisk kommer med tre nye modeller gamingPCer deriblant en stasjonær samt to laptoper. Trodde nesten jeg skulle sette frokosten i vrangstrupen da jeg oppdaget det. Ikke annet enn å gi HP en tommel opp som tørr og satse og spesielt med de tre store som allerede har et godt grep om gamingmarkedet.
 

Titt og ofte får jeg spørsmål fra personer som skal kjøpe seg en gamingPC og det spørsmålet jeg stiller tilbake er hvor mye penger de skal bruke. For å få en skikkelig gaminglaptop så må du minst ut med rundt 10 000 kroner. Da vil du i tillegg ha PCen en liten stund før spillene blir for store til å takle. Å anbefale laptops for gaming er ikke ofte jeg gjør. Stasjonære egner seg mye bedre til gaming og er mye lettere å oppgradere om det skulle bli behov for det uten at man trenger å ruinere seg. Laptoper kan selvsagt også oppgraderes, men er mer kronglete og mer kostbart enn å oppgradere en stasjonær. 
 

Når jeg ser på PCene HP kommer med, oppdager jeg at de har lagt seg på en prisklasse fra rundt 10 000 kroner noe jeg tror er smart. 
 

OMEN by HP-porteføljen består av tre plattformer:

  • OMEN Bærbare PCer: 15.6? og 17.3? utrustet med kraftfull hardware med mulighet for Full HD1IPS?skjermer (finnes i enkelte markeder også med 4K2 IPS-skjermer) for å maksimere spillopplevelsen.
  • OMEN stasjonær PC med vannkjøling, de seneste Intel® Core?-processorer3, grafikk fra NVIDIA® GeForce® GTX og AMD Radeon?, alt for å skape et prestasjonsmonster som er VR-sertifisert for Vive by HTC.
     

Pris og tilgjengelighet:

  • 15.6? OMEN Laptop forventes tilgjengelig i Norge i juli fra ca 9 990 NOK inkl mva.
  • 17.3? OMEN Laptop forventes tilgjengelig i Norge i juli fra ca 10 990 NOK inkl. mva.
  • OMEN Desktop forventes tilgjengelig i Norge i midten av juli fra ca 10 990 SEK inkl mva.
     

Med andre ord, her er det altså muligheter for å kunne anskaffe seg gamingPCer fra HP i løpet av sommeren. Er veldig spent på mottakelsen og spesielt med tanke på at markedet allerede er ganske presset med merker som MSI, Asus, Acer og Alienware. 
 

Om du vil vite mer om PCene, så ta turen innom denne nettsiden og les mer specs. 
 

Spiller du på laptop eller stasjonær? Hvor mye kostet PCen din?
 


 

#hp #laptop #stasjonær #pc #gamer #gaming #game #spill

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Nå har jeg sett det også! HP satser på gamingPC-er!

  1. Ja hvorfor ikke. De har jo fra før zbook maskinene som viser at de kan lage ekstremt kraftige bærbare / slepbare. Zbookene kommer med Quadro grafikk-kort så er jo mest for 3D tegning og den type jobb, men kjører fint mange spill uten problemer med rett driver.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top