Heftige Sound BlasterX Vanguard K08 fra Creative

*Reklame*
 

Nå er det en god stund siden et produkt fra Creative har ligget fremfor meg. Da jeg fikk spørsmål om å teste sa jeg selvsagt ikke nei til det. Gjennom mange år som aktive på gamingfronten så vet jeg at produkter fra Creative holder god kvalitet, men når det kommer til skikkelig gamingtastatur så har ikke produsenten vært helt på hugget…inntil nå.
 

Et godt gamingtastatur betyr veldig mye spesielt når man skal prestere i spill om det er på amatørstadiet eller som proff gamer. Her har tastaturet veldig mye å si. Gjennom mange års erfaring i gamingverden har det blitt en del tastaturet som har fått prøvd seg for meg. Stort sett har jeg blitt fornøyd og stort sett har produsentene holdt det dem har lovt.
 

Mange vil nok med hånden på hjertet si at det var på tide at Creative utviklet et skikkelig gamingtastatur. Sound BlasterX Vanguard K08 er det rungende navnet på dette tastaturet og som garantert kommer til å havne i mange gameres hender i tiden fremover.
 


 

Til og med jeg skulle få oppleve dette første tastaturet fra Creative og ja, kan vel innrømme å si at de klarte seg godt uten å falle mageplask i dørken som et skjitprodukt. For skjit er det på langt nær ikke og hvor Sound BlasterX Vanguard oser av gode brukerfunksjoner.
 

Designmessig så skiller ikke dette tastaturet seg noe ut i forhold til andre merker. Her er mye likt og ja, en trenger jo ikke å finne opp kruttet på nytt for hver gang spesielt med tanke på at det som finnes fra før av funker. Men når det er skrevet så kan man si at Creative har funnet opp litt nytt krutt da.
 

For i Sound BlasterX Vanguard K08 finner du en ny teknologi og basert på Creatives eget opplegg. For under tastene finnes nemlig OMRON-brytere og som sørger for en helt fantastisk respons og reaksjon. Denne teknologien skal ifølge Creative selv gi 25 % raskere respons og 12,5 % raskere handlinger per minutt enn det som vanlig med andre gamingtastaturer. Jeg har ikke fått testet Vanguard K08 mot et annet tastatur, men jeg kan ærlig innrømme å si at tastaturet reagerer momentant på mine trykk om jeg skriver tekster eller spiller spill. Årsak til dette skal ifølge Creative være for at med Vanguard K08 trenger du å trykke ned bare ¾ av det som er vanlig. Det gjør igjen at responsen fra tastene er kjapp og som gjør at jeg klarer å spille godt.
 


 

En annen ting som er verdt å merke seg og som virkelig er utslagsgivende er når tastene er kjappere til å reagere. Det vil si når du f.eks. sliter mot en fiende og hvor du må trykke ned tastene kjapt mange ganger for å ta livet av skjiten, så vil man med Vanguard K08 kunne trykke flere ganger på en gitt tid om man sammenligner med andre mekaniske tastaturer. Det er en meget god egenskap og som gjør at tastaturet egner seg meget godt til gameren om man er proff eller ikke.
 

PRE er en forkortelse som Creative bruker og som står for Perceive (oppfatte), React (reagere) og Execute (utføre). Dette er ord som betyr mye for oss som spiller en del. Fra man oppfatter til man reagere og utfører så skjer dette i brøkdel av sekunder. Da må også gamingutstyret man bruker sørge for at dette skjer og nøyaktig i denne rekkefølgen.
 

Vent litt, nå tror du sikkert at jeg er ferdig med å skryte av tastaturet her, men det er jeg ikke. For en annen ting som også må nevnes er at i Vanguard K08 finnes dobbelbrytere. Det vanlige er enkeltbrytere, men her har Creative slått på stortromma og slengt inn dobbelbrytere. Det betyr at om du f.eks får smuss under tastene så vil dette høyst sannsynligvis ikke bety noe for med dobbelbrytere vil tastene likevel kunne reagere godt på dine tastetrykk.
 


 

Tastaturet har fått kjørt seg både av meg og mine barn som har spilt Overwatch og masse Roblox på tastaturet. Jeg for min del har spilt en del Cities Skyline, Euro Truck Simulator 2, Battlefield 1 og Forza Motorsport 7. Akkurat nå installeres Destiny 2 til PCen og gleder meg sykt til det spillet. Endelig sier jeg bare. Har savnet å spille Destiny på PC så det var jubel i kåken da jeg fikk vite at oppfølgeren også skulle lanseres til PC: Mus og tastatur ftw?
 

Jeg digger medietastene som sitter på rett plass. Så var det lyset i tastaturet. Det spriter virkelig opp omgivelsene her. Du kan velge imellom mange forskjellige lysvisninger noe som gjør at dette virkelig sklir rett inn på f.eks. LAN. I dag er det nær sagt en plikt for de som utvikler gamingtastaturer og ha med lys i forskjellige former og fasonger noe jeg selvsagt er stor fan. Her er det rene diskoteket.
 

Nederst på tastaturet kan du sette på en håndleddstøtte noe jeg har funnet ut er veldig behagelig for hendene, spesielt når jeg sitter time etter time og spiller. Da får hånden hvilt seg godt på tastaturet og når det i tillegg bygger lite i høyden så kan det ikke bli annet enn bra.
 


 

Etter å ha spilt, skrevet og brukt Vanguard K08 en del så er jeg godt fornøyd med det. Tastaturet er meget responsivt, bråker minimalt, det er behagelig å bruke selv etter flere timers sammenhengende spilling, så kan jeg ikke annet enn å skryte av det. Kun en ting jeg merket meg, men det var helt i starten og det er at tastene sitter bitte litt lengre fra hverandre noe som var litt uvant. Etter hvert lærte jeg meg hvor tastene lå. Nå skriver jeg som om jeg ikke har gjort annet i flere år på dette tastaturet. Prisen på tastaturet er kanskje en liten smule høy i forhold til andre tastaturer som finnes, men om man tenker litt på den teknologien som finnes, så er det definitivt verdt pengene. Er du på utkikk etter et nytt tastatur og har litt ekstra penger til overs, så vurder for guds skyld Vanguard K08. Det vil du ikke angre på.
 

Vil du vite mer om tastaturet så klikk deg inn på nettsiden til Creative.
 

Hvilket gamingtastatur bruker du?
 

1AUl73XbhPY

#creative #Soundblaster #vanguardK08 #gamingtastatur #anmeldelse #test #omtale #pc #gamer #gaming #game #spill 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top