Ny norsk Minecraft-server ser dagens lys


 

Som youtuber blir man kjent med mange og det er noe av det beste jeg vet. Det er veldig lett å få seg venner og jeg kan vel med hånden på hjertet si at jeg har flere gamervenner enn venner in real life. Men sånn er hverdagen for gamere. Den digitale teknologien gjør at verden blir liten og man treffes lettere via f.eks. chatteprogrammer som Skype, Mumble, TeamSpeak og så videre. 
 

En av mine venner jeg synes er flink er Odd Christian Waagsbø Lillebø. Han har en youtube-kanal som han drifter godt og som jeg selvsagt anbefaler deg å besøke og i tillegg starter han opp med en helt flunkende ny norsk/engelsk Minecraft server som er for alle. Hvem som helst kan joine serveren og kjører nå i versjon 1.10.
 

Serveren har hovedsaklig tre verdener, Hub, Survival og Towny. Men etterhvert kommer den 4. verdenen som da skal inneholde minigames. På serveren har de forskjellige ranks og hvor de er ute etter folk som kan stille som mod og hjelpere etter hvert (gjerne kontakte [email protected]). Kommer en nettside opp etter hvert også og de som driver den er Odd Christian og kompisen Sondre H. Johansen.


 

Ingame navnene til disse to er “Odd_Christian” og “sondris15“. De er ute etter å lage et lite fellesskap og de håper selvsagt at serveren deres vokser og blir populær.
 

HUB – Der man spawner for første gang. Her kan man gå gjennom portaler til forskjellige verdener. I dag er det bare survival som er oppe og går men iløpet av sommeren vil alle kommer på plass.
 

SURVIVAL  – Her kan du leve survival og gjøre egt som normalt. De er ute etter hyggelige players og kanskje danne et lite community der alle er med og som kan bidra med sitt for alltid å forbedre det.
 

TOWNY – I utgangspunktet det samme som “factions” men bare bedre… og litt mer avansert. Her vil de få inn rollespill og innlevelse blant alle som spiller i denne verdenen. Krig og base/ clans er målet. Gjerne søk deg opp på hva Towny er og les litt om det så vil du forstå.
 


 

YOUTUBEKANALEN – Mr.LittleBoo / Odd Christian W. Lillebø
 

Her er litt om han:
Mitt navn er Odd Christian Waagsbø Lillebø (Odd Christian W. Lillebø) 16 år, kjem frå Stranda, men bur no i Volda. Jeg vil og har startet en youtube kanal der navnet er oppkalla etter etternavnet mitt, “Mr.LittleBoo – Lillebø”, Jeg legger ut i bunn og grunn videoer av gaming og kommer en gang i uken (onsdag). Videoene er som oftest av Rocket League, CSGO, Rust og kanskje det kommer Minecraft også… skal prøve å få til vlogs etc og giveaways etter hvert som ting faller på plass med kamera og ny tlf osv. Vil underhalde folk og egt kose meg med gaming, evt. ute etter noken å jobbe med. Lage videoer ilag med, spille inn osv.

 


 

nå har dere også fått en fin presentasjon av Odd Christian pluss litt info om den nye Minecraft-serveren som åpner i kveld kl. 18:00. 
 

Nedenfor kan du se en videopresentasjon av serveren og som jeg selv synes ble veldig bra. 
 

Spiller du Minecraft og synes du dette ser spennende ut?
 

#minecraft #oddchristian #server #wenham #spill #gamer #gaming #games #game

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Ny norsk Minecraft-server ser dagens lys

  1. Veldig fint layout i bloggen din, Spillpappa!
    Imponerende prosjekt dette av Odd Christian.
    Jeg har vurdert å begynne å spille Minecraft, men har ennå ikke tatt steget i å prøve det ordentlig. Hva kan du anbefale å gjøre først når man begynner å spille Minecraft? 🙂
    Kjærlig hilsen Vegard

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top