Shit, skremmende spill med blodig oppgjør…


 

Først må jeg si at dette ikke er noe barnespill og bør ikke spilles av mindreårige. Når det er skrevet, så er det et spill som virkelig satte meg litt ut. Spesielt med tanke på jeg er litt lettskremt av meg. Okei da sjø, lettskremt så mener jeg at jeg fort hopper om noen skremmer meg. Spill har en tendens til å klare det, spesielt når jeg sitter med mitt HyperX Cloud Revolver headset trengt langt nedover ørene, med god lyd og er fullt konsentrert. Da er det ikke så mye som skal til av skremsler for å slå meg ut og hvor jeg skvetter ut av mitt gode skinn.

Et av spillene som virkelig har klart dette er Dead by Daylight. For et spill. Shit… Får virkelig hjertet mitt til å pumpe godt. Man kan spille opp til fem personer sammen. Fire som skal rømme og en som skal prøve å fange disse fire med de mest brutale gjenstandene du kan tenke deg. For å se det slik, blodet renner til alle kanter og det gjelder å tenke klart for å unngå å bli tatt. Derfor er det ekstra spennende å spille det spesielt med tanke på at man ikke vet hvor “monsteret” gjemmer seg.



 

Spillet minner meg litt om filmene Wrong Turn, hvor man på død og liv må unnslippe kannibalene og hvor de aller helst vil sette deg til livs, koste hva det koste vil. I Dead by Daylight må du også kommer deg unna på best mulig måte, men for å klare det må du starte fire strømaggregater som gir strøm til en port. Dessverre hører “mannen med motorsaga” at vi kludrer med strømaggregatene noe som gjør det ekstra spennende. Det gjelder i alle fall å rømme fra den blodige ljåen eller motorsagen for å unngå det blodige oppgjøret. Å bli hektet opp på en krok mens blodet renner i strie strømmer er ikke noe moro. Selvsagt går det an å håpe på å få hjelp av de andre om uløkka har skjedd… 
 

I klippet nedenfor kan du se Misbetta, CortezThe Ripper og meg spille Dead By Daylight som også var en del av en stream, noe du kan høre på det som ble sagt. 
 

Et herlig spill jeg håper på å kunne få spilt mer sammen med mine venner. 


Har du spilt Dead By Daylight?
 

#deadbydaylight #spillpappa #misbetta #cortez #theripper #stream #youtuber #gamer #gaming #game #games #spill #spilling

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top