Anmeldelse: Gigabyte Z170-Gaming K3 hovedkort


 

*Sponset produkt*
 

I høst har jeg hatt et enormt prosjekt gående og hvor målet var å bygge opp en helt ny gamerPC med fete komponenter under the hood. Målet var å kunne kjøre alle de krevende spillene som kommer utover høsten med best mulig grafikk uten å oppleve så mye som en bitte liten lagg. Hittil har dette målet godt kongebra og spillene flyter så godt at det er en fryd å være gamer.
 

Gigabyte er en stor bidragsyter til at vi gamere kan nyte gaming på best mulig måte. Gigabyte har gjennom mange, mange år produsert skjermkort, hovedkort, gamingPCer pluss en rekke andre produkter basert til gamere. De er en bauta innen denne teknologien og produktene er kvalitetssterke og gode noe jeg selv har erfart opp igjennom mange år som PCgamer.
 


 

En av de mest viktige komponentene er uten tvil hovedkortet. Etter å ha brukt en del tid på finne ut hva man skulle bruke av komponenter sammen med blant annet Gigabyte, så ble det bevist plukket ut et Z170-Gaming K3 hovedkort. Vet du hvorfor? Jo, nå skal du høre. I MasterAir Maker 8 (prosessorkjøler med rødt lys) og i MasterCase Maker 5 (kabinett) finnes et lysrør med knall rødt lys som du selvsagt kan få til å lyse så sterkt du vil og med et så fett lys som det. Gjennom dette fant min gode venn i Gigabyte ut at det ville være perfekt med Z170-Gaming K3 nettopp på bakgrunn av at det også har ett rødt lys på baksiden og som lyser godt opp.
 

For er det noe en gamer synes er viktig så er det nettopp det å kunne pimpe opp med lys, fete kabinetter og alt som er bling bling. Selv er jeg også litt i den banen og med kabinettet fra Cooler Master og hovedkortet fra Gigabyte, så ble dette virkelig en herlig kombinasjon med rødt. Hovedkortet vises også veldig godt gjennom «vinduet» i kabinettet med det røde lyset. Kan ikke bli bedre enn det.
 


 

var den kosmetiske biten unnagjort. Selvsagt, når man skal skaffe seg et hovedkort er det viktig at man finner det som passer til prosessoren man skal bruke. Jeg har fått en i7 Skylake 6700 fra Intel og da fant Gigabyte og jeg ut at da passet Z170-Gaming K3 perfekt også her.
 

Når det kommer til hovedkort i dag så har produsentene brukt utrolig mye tid på å planlegge stilig design. For ikke nok med at hovedkortene skal funke godt, de må også se godt ut. Her har Gigabyte alltid vært i førersetet og lagd meget fete designmessige hovedkort. Gjennom mange, mange år nå har jeg opplevd fete hovedkort fra Gigabyte og som selvsagt har vært mitt merke som jeg har vært stor fan av.
 

Hva er så det neste vi gamere ser etter når det kommer til valg av hovedkort? Jo, det er hva hovedkortet inneholder av muligheter. For vi liker jo ikke begrensninger og vi ønsker at hovedkortet skal være rustet til det vi finner på av oppgraderinger i fremtiden også. Her er Gigabyte alltid med på notene og kommer med produkter som virkelig sørger for at du gjennom fremtidige oppgraderinger ikke får noen problemer.
 


 

Gigabyte Z170-Gaming K3 inneholder masse muligheter som passer meg ypperlig. Her er noe av det jeg kan skryte av;
* Supports 6th Generation Intel® Core? Processor
* Dual Channel DDR4, 4 DIMMs
* Fast USB 3.1 -The World?s Next Universal Connector
* 2-Way Graphics Support with Exclusive Ultra Durable Metal Shielding over the PCIe Slots
* Gen3 x4 M.2 Connector with up to 32Gb/s Data Transfer (PCIe NVMe & SATA SSD support)
* 2 SATA Express Connectors for up to 16Gb/s Data Transfer
* 115dB SNR HD Audio with Built-in Rear Audio Amplifier
* Killer? E2200 Gaming Networks
* High Quality Audio Capacitors and Audio Noise Guard with LED Trace Path Lighting
* APP Center Including EasyTune? and Cloud Station? Utilities
* GIGABYTE UEFI DualBIOS? Technology

 

For mange av dere som leser denne anmeldelsen, så virker nok dette veldig gresk ut, men skal prøve å forenkle dette for dere slik at dere vet at dette produktet er godt og et produkt som passer for de av dere som skal oppgradere eller bygge en ny gamingPC for fremtiden.
 


 

Først må jeg si at Gigabyte med Z170-Gaming K3 har forsøkt å legge seg på en mer «normal» pris. Det vil si, dette hovedkortet er ikke for dyrt og du får her utrolig masse for pengene. Da må jeg selvsagt også ta med at foruten det som står på listen ovenfor, så får dere med «lydkortet» Realtek ALC1150-based audio, Killer E2200 networking, 32Gb/s M.2, 10Gb/s USB 3.1, SATA Express noe som er med å sørge for at dette hovedkortet takler fremtiden godt.
 

hovedkortet Z170-Gaming K3 har jeg nå fire RAM-brikker fra HyperX pålydende 8GB hver, men da jeg skulle montere dem inn opplevde jeg et lite dilemma. Jeg har jo skaffet meg en meget fet MasterAir Maker 8 med 120mm vifter på hver side av kjøleribbene, men problemet i forhold til der hvor RAM-en står, så måtte jeg faktisk demontere den ene viften. For RAM-brikkene bygget så høyt i forhold til prosessorkjøleren at jeg ikke fikk plass til alle RAM-brikker og selv om mange flirer når jeg sier at jeg er avhengig av 32GB RAM, så er jeg faktisk det med tanke på hvor mange programmer jeg kjører samtidig. Multitasking over en lav sko her ja.
 


 

etter å ha knotet med RAM-en så var det å montere på et Gigabyte 980Xtreme skjermkort, AVERMedia capture card og til slutt Creative Zen lydkort. Alt sammen passet meget godt inn på hovedkortet.
 

Jeg har også fått koblet til fire SSD-er og to 3.5» harddisker noe jeg er avhengig av. Her savnet jeg enda flere muligheter til å koble til flere SSD-er til hovedkortet. Nå for tiden vil jo vi gamere kun ha SSD-er slik at vi ikke opplever lagg på grunn av lesingen til og fra harddisken. I tillegg er SSD-er også mer stabile enn harddisker.
 


 

Okei, nå har jeg ramset opp alt jeg har koblet til og etter et par uker bruk er jeg meget, meget godt fornøyd med hovedkortet fra Gigabyte. Det har sørget for at PCen min takler alt som måtte komme av gaming. Hovedkortet har alt av den teknologien de andre komponentene gir og som igjen sørger for at gamingopplevelsen min heves mange ganger noe jeg er storfornøyd med. Jeg kjører alle spill med ultra grafikk uten å oppleve lags og problemer i flyten av spillene.
 

Gigabyte har igjen bevist ovenfor meg at de er mestere på hovedkort og med stilig design, gode brukermuligheter så kan ikke dette bli bedre enn det jeg nå opplever. Med enkle anvisninger er det også lett å montere på og i PCen. Faktisk kan man bare med å se på hva som står på hovedkortet enkelt montere til det man trenger av komponenter.
 


 

Om du nå er på farten til å oppgradere PCen din eller skal bygge deg en ny gamerPC, så vil jeg her komme med en sterk anbefaling om å bruke Gigabyte. Jeg har gjennom mange år nå gjort det og har vært knakende godt fornøyd hver eneste gang jeg har satt inn et Gigabyte-produkt. Nå håper jeg inderlig at du også føler dette produktet interessant. Herlig design, gode brukermuligheter, bra kvalitet sørger for et godt produkt fra en av de ledende innenfor gamingkomponenter i verden, nemlig Gigabyte.
 

Ønsker du mer info om Z170-Gaming K3 så finner du det på nettsiden til produktet.
 


 

+ Uante muligheter
+ enkelt å montere på
+ Stilig rødt LED-lys
+ Fett design
+ Bra kvalitet

 

– Har i grunnen ikke noe å negativt å si om hovedkortet som virker bunnsolid
 

 

#spillmagasinetreview #gigabyte #hovedkort #anmeldelse #review #spill #gamer #games #game #gaming #hardware #

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top