Slik har du ikke sett Red Alert 2 før


 

Er det noen av dere som husker det klassiske Red Alert 2 fra legendene innen RTS-spill nemlig Westwood? En av mine favorittspillserier i RTS-sjangeren gjennom tidene er Red Alert og Command & Conquer fra nettopp utvikleren Westwood. Klassiske spill hele hurven og som jeg har brukt på hundrevis av timer på. Det unike med Command & Conquer og Red Alert-serien var mellomsekvensene. Her hadde Westwood leid inn både kjente og ukjente skuespillere som førte oss videre i historien. Mellomsekvensene var for meg gulroten til å fortsette kampanjen og historien. 
 

Det var ikke bare kampanjedelen som fenget mange spillere verden rundt. Multiplayerdelen var også mye i fokus hos mange og bare det å kunne spille mot hverandre var utrolig moro. Greit nok å spille mot AI-en i spillet, men når dine venner ble med i krigen mot deg så fikk pipen en helt annen låt. 
 


 

Nylig ble en video lagt opp på Youtube som fikk meg til å hive etter pust og fikk meg til å sikle stort. For i denne videoen kan vi se noen spille Red Alert 2 i en så fet grafikk at man nesten ikke kan tro det. Grafikkmotoren som er brukt er Unreal Engine 4 og gud for en grafikk. Det andre som virkelig fikk meg “våken” var at Red Alert 2 ble spilt med VR. Det vil si, HTC Vive brukes under spilling og det ser helt sykt fantastisk ut å spille slik. Den duden som har lagd denne modden har virkelig gjort en mesterlig jobb. Nesten ikke til å tro at det er mulig. 
 

Selv om HTC Vive er en kostbar affære så håper jeg det også kommer en versjon av spillet uten å måtte bruke VR bare med samme grafikk. Det hadde vært så kult. Back to old retro time. Krysser alt av fingre og tær på at det skjer. 
 

Har du spilt Red Alert 2? Hva synes du var bra med spillet? Håper du på at denne versjonen kommer ut og blir tilgjengelig for oss alle?
 

IGtrJaiUZaA

#retrotid #redalert2 #westwood #commandandconquer #spill #gamer #gaming #games #game

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

4 thoughts on “Slik har du ikke sett Red Alert 2 før

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top