Heftig Fast & Furious-opplevelse med Anki OVERDRIVE


 

Først som sist må jeg bare innrømme at jeg jubler høyt nå og spesielt med tanke på hva som om ikke så altfor lenge snart kommer for salg. Jeg har alltid vært litt svak for bilbaner og kjøring med mine barn. Vet ikke hvor mange bilbaner vi har kjøpt og hvor mange av disse som også har blitt skrotet for at de ikke har holdt mål. Kvaliteten har vært så som så. En bane som virkelig har fått kjørt seg er den vi fikk tak i fra Anki OVERDRIVE. Denne bilbanen har virkelig fått mange, mange timer på seg og med biler som virkelig kicker. 
 

Det unike med Anki OVERDRIVE er at bilene kun styres med en app på mobilen og via denne appen kan du virkelig bruke noen skitne triks ovenfor dine motstandere. For i appen får du oppgraderinger etter hvor bra du kjører og disse oppgraderingene overføres så over til bilene som dundrer løs på banen. Selve banen er igjen meget holdbar og kan nærmest bøyes i alle mulige vinkler. Her slipper du å være forsiktig med å ikke bryte av deler på bilbanen og du enkelt og greit kobler sammen bilbanen ut i fra din fantasi. Bilene har en kunstig intelligens som er helt unikt i forhold til hva jeg tidligere har sett og som gjør at bilene mer eller mindre kjører på eget initiativ. Det du skal passe på er å bruke de unike egenskapene bilene har fått via oppgraderingene i appen og vips så blir det som et ragnarock ute på banen hvor alt kan skje.
 


 

Nylig annonsert Anki OVERDRIVE en helt ny bilbane og denne gangen er den inspirert av Fast & Furious-filmene. Gjett om jeg sperret opp øynene da jeg fikk melding om dette. Yes, tenkte jeg. Snakk om at Anki OVERDRIVE vil passe godt sammen med Fast & Furious. Anki OVERDIRVE-utvikleren Entertainment Robotics har gått i samarbeid med NBC Universal om å lage en bane og biler inspirert fra nettopp denne meget populære filmserien. Tørr ikke å tenke på hvilke egenskaper disse bilene som er med i Anki OVERDRIVE: Fast & Furious Edition. Dette kommer til å bli helt fantastisk og jeg gleder meg virkelig som en liten unge bare med tanke på dette. 
  

For et par uker siden var jeg og samboeren min og så den siste filmen Fast & The Furious 8. en helt fantastisk film med masse action, gode skuespillere og herlig bilkjøring. I løpet av september får jeg oppleve dette i spillbar form, men da via Anki OVERDRIVE: Fast & Furious Edition. Gud som jeg gleder meg og gud som jeg gleder meg til å spille sammen med barna. Dette skal bli helt rått. Det beste av dette er at karakteren fra filmene som Dom, Hobbs, Letty og Tej er med i appen og som gjør at du mer eller mindre får en historie rundt kjøringen. 
 


 

Anki OVERDRIVE: Fast & Furious Edition inneholder to meget detaljerte robotikk-superbiler som bygger på to av de mest kjente kjøretøyene fra filmene: Doms Charger og Hobbs? MXT. Hver superbil er utstyrt med unike våpen, oppgraderinger, lydeffekter og kontroller. Karakterenes kjente stemmer vekker klassiske øyeblikk fra filmene til liv når spillerne kjemper mot Toretto-gjengen eller kjører løp mot venner og familie. Anki OVERDRIVE: Fast & Furious Edition inneholder dessuten en helt ny og eksklusiv Fast & Furious-banedel som gjør at man kommer enda tettere på filmene. Kjør gjennom Power Zone og aktiver en enorm eksplosjon som deaktiverer motstandere i nærheten.
 

 I en pressemelding om dette skrives det;
«Vi har vært på utkikk etter en merkevare å samarbeide med for å løfte robotkamp-bilopplevelsen til et helt nytt nivå, og hva passer vel bedre enn en av verdens med anerkjente actionserier», uttaler Boris Sofman, administrerende direktør for og en av grunnleggerne av Anki. «I Anki OVERDRIVE: Fast & Furious Edition får millioner av Fast & Furious-fans tilgang til en kombinasjon av filmuniverset ? deriblant de legendariske bilene og figurene ? og elementer fra videospill, fysisk spill og robotteknologi.»

 

«Dette er en av NBCUniversals best likte og lengstlevende serier noensinne, så vi er svært kresne når det gjelder hvilke samarbeidspartnere vi lisensierer Fast & Furious til», Manuel Torres Port, Executive Vice President, Worldwide Consumer Products, Universal Brand Development.. «Etter å ha bli kjent med den revolusjonerende teknologien og spillopplegget i Anki OVERDRIVE, var det selvsagt for oss å samarbeide med Anki om å gi fansen en ny og innovativ måte å oppleve Fast & Furious-universet på. Det er med stor glede vi legger til Anki på den stadig lengre listen over samarbeidspartnere for serien.»
 


 

Med andre ord, dette kommer til å bli virkelig herlig og med at Anki OVERDRIVE: Fast & Furious Edition lanseres i løpet av september så har vi litt å se frem til. Visste du blant annet at det pr. i dag har Anki OVERDRIVE-fans kjørt over 7 millioner kilometer, spilt 5,2 millioner timer og bygget 215 000 ulike banekonfigurasjoner. Det sier litt over hvor populært Anki OVERDRIVE er. Selv er jeg stor fan og kjørt mange, mange timer sammen med barna mine. Er det noe jeg liker så er det nettopp å spille og leke sammen med mine barn. Dette betyr enormt mye for meg og jeg vet hvor mye det betyr for mine barn. Når den tid kommer, så håper jeg at flere foreldre ser hvor glade barna blir når vi er med. Anki OVERDRIVE er artig både for ung som gammel. Tro meg, jeg vet. 
 

I oktober i fjor skrev jeg en anmeldelse av Anki OVERDRIVE og den kan du lese HER.
 

For ikke altfor lenge siden skrev jeg et blogginnlegg om at supertrailere har inntatt Anki OVERDRIVE og det jeg skrev kan du lese litt mer om HER.
 

Mer info om Anki OVERDRIVE finner du inn på nettsiden til Entertianment Robotics
 

Hva synes du om Anki OVERDRIVE? Har du kjøpt denne bilbanen og synes du dette virker spennende?
 

cdVvi2L8lQ8

#ankioverdrive #spill #gamer #gaming #games #game #entertainmentrobotics #fastandfurious

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top