Den togturen der ville jeg ha vært med på også!

 

En stor drøm hadde vært og møtt gjengen bak utvikleren Urban Games og Good Shepard Entertainment på denne togturen som nylig ble arrangert sammen med spillpressen. Under togturen fikk nemlig de fremmøtte prøve ut det kommende og meget etterlengtede Transport Fever 2. Planen er at spillet skal lanseres til PC i slutten av året. De to første spillene fra denne mer og mer populære utvikleren har jeg spilt grundig gjennom. Train Fever tok meg med storm med den herlige grafikken, detaljene og sist men ikke minst de mange fantastiske togene.

 

 

Okei da, så har jeg en aldri så liten crush i tog. Har alltid hatt det siden jeg var en bitte liten gutt som sprang opp til jernbanesporet når jeg var på besøk til mine besteforeldre. Noen hundre meter unna huset så tøffet togene forbi. Det var alt fra godstog til passasjertog. Ikke av den nyeste typen i og med at dette skjedde for over 40 år siden. Noe av det beste jeg visste var å stå oppe på en bro som lå en fem minutts sykkeltur fra der hvor besteforeldrene mine bodde når togene passerte under. Kjenne varmen og eksosen var himmelsk selv så rart det kan høres ut.

 

 

Det unike med Transport Fever 2 er alle de detaljene utvikleren jobber med. Her blir ikke noe utelatt til tilfeldighetene og alt lagd ned til den minste detalj. Bygg deg opp et transportimperium fra den spede begynnelse i slutten av 1800-tallet og frem til nåtiden og fremtiden. Her får du oppleve alle kjøretøyer, byutvikling med mer etter hvert som spillet drives avgårde. Tenker det kommer til å bli timesvis med spilling og hvor spillet jeg nå sitter en god del med, Cities Skylines, kommer nok til å bli lagt litt på hylla. Transport Fever 2 ser helt vidunderlig ut. Var en natt forleden at jeg faktisk drømte om spillet. Det sier litt over hvor mye jeg gleder meg eller hvor nerd det går an å bli. 

 

 

I alle fall, her er en video fra presseeventet Urban Games og Good Shepard Entertainment arrangert forleden og hvordan de som fikk være med på togturen fikk prøve det kommende Transport Fever 2. Misunnelig jeg nei…joooo…så til de grader. Trøsten får nok være at det snart ikke er altfor lenge til spillet er ute. Gleder meg sykt mye og ser frem til time etter time med bygging av jernbane, ruter, veier med mer. Gud som jeg gleder meg. 

 

 

Synes du Transport Fever 2 ser bra ut og hva gleder du deg mest til med spillet? Har du spilt de to foregående spillene? 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top