Turtle Beach Stealth 300 Xbox One Edition Lydsterkt og godt gamingheadset!

Reklame | PR Nordic

Et merke som har betydd mye for meg som gamer er Turtle Beach og gjennom mange, mange år på baken har befestet seg som en seriøs og stor aktør med deres gamingprodukter. Det som kjennetegner et godt gamingprodukt er at det skal være med på å heve spillopplevelsen. Den biten er viktig for meg og derfor er det ikke alle produkter som klarer dette mesterstykket.
 

Turtle Beach har lenge vært blant de beste på markedet i flere år og kommet med det ene gode produktet etter det andre. Nå er de her med et nytt gaming headset som har fått navnet Stealth 300 og er del av en serie headset hvor dette er spesiallagd for Xbox One (og Windows). Stealth er et trådløst headset som må lades opp inn i mellom.
 


 

Å finne opp kruttet på nytt er ikke alltid nødvendig og det er nok det gjengen bak dette headsetet har tenkt også for det er ikke helt nyvinninger å finne med Stealth 300, men å satse på det som er sikkert kan også være smart. Turtle Beach har nettopp gjort det og kommer her med et headset som ikke bare overrasket meg, men også dama mi som har fått lov til å komme med noen ord om hennes opplevelser med Stealth 300.
 

Med denne Stealth-serien har Turtle Beach tenkt å bevise ovenfor oss gamere at de ikke bare er god på lyd og komfort, men også gode på pris i forhold til andre headsetprodusenter. Alt dette kan jeg med hånden på hjertet si at gjengen hos Turtle Beach har klart godt, men dette skal jeg komme tilbake til lengre ned i denne omtalen.
 


 

Designet er ikke noe som får deg til å måpe og stiller seg bak mange andre merkers design. Det som kjennetegner at dette headsetet er beregnet for Xbox One er fargen. Grønt er skjønt er det noe som heter og ja, grønnfargen er fin den og sørger for at den glir godt inn som et Xbox One headset.
 

Under bøylen som kan stilles inn etter hodets størrelse finnes en skumgummibit med tøystoff og som gjør at headsetet hviler godt på hodet. Øreklokkene er også dekket av skumgummi med tøystoff og som igjen gjør at det føles behagelig å ha på. Med øreklokkene og bøylen så føler jeg ikke noe som helst trykk på ørene og som sørger for at jeg kan sitte med headsetet time etter time.
 


 

På venstre øreklokke finner du powerknappen, volumhjul for mikrofon og lydstyrke. Ved siden av powerknappen sitter mode-knappen og her kan du selv bestemme hvilken forhåndsinnstilt modus lydgjengivelsen skal være. Selv er jeg veldig glad i dyp bass, så den modusen med denne egenskapen var den som fikk kjørt seg mest.
 

På venstre øreklokke sitter også en sensitiv mikrofon og denne sørger for at mine venner og barn hører meg godt når jeg snakker via Discord eller Skype. For meg er det viktig at mikrofonen er god spesielt når jeg spiller spill som Battlefield 1 og hvor det er viktig å kunne fortelle mine lagkamerater hvor fienden er. I tillegg må mikrofonen kunne skille mellom stemmen og støyen utenfra og her klarer mikrofonen brasene godt.
 


 

Det er ikke bare mikrofonen som må være bra og sørge for å heve spillopplevelsen. Det må søren meg lyden også. Til å være et headset til knappe 1000 kroner så må jeg si meg mektig imponert over Turtle Beach. Her Må jeg si at lydspekteret er meget godt fordelt og gir et sabla godt lydbilde. Bassen er rimelig dyp selv om jeg kunne tenkt meg enda litt mer trykk. Her er jeg kanskje litt kresen og føler at de fleste headsetene ikke når helt opp når det kommer til basstrykket. Foruten det er både diskanten og mellomtonen veldig godt balansert noe som gjør at både jeg og dama mi nyter å bruke det om vi spiller spill, hører musikk eller ser film.
 

Her er noen synspunkter fra dama mi:
«Jeg liker ikke å bruke headset for jeg synes lyden bli så tett innpå hodet slik at jeg ikke hører om det er ting som skjer i rundt meg. Dette headsetet likte jeg veldig godt, for du føler ikke at lyden presser seg på. Jeg hører godt det som skjer i rundt meg og når noen snakker til meg. Da hadde jeg nesten full styrke og lyden tok ikke over. Synes at det er god bass og veldig klar lyd. En får litt sånn bassfølelse i kroppen. Bøylen på hodet merkes nesten ikke og øreklokkene var behagelig å ha på. Ble ikke klam i ørene slik mange andre headset gjør man blir. Dette er et headset jeg kommer til å bruke uten å irritere meg over klamhet og altfor tung lyd til ørene. Med andre ord, et godt headset jeg vil anbefale.»

 


 

Alt i alt er dette et meget godt gamingheadset som jeg selv uten problemer kan anbefale. Det er utrolig behagelig å bruke selv om timene renner på. Lyden er godt balansert med forholdsvis dyp bass. Kunne ha vært enda litt dypere bass etter min smak. Selv om dette er et headset som må lades opp så har jeg gjort det kun et par ganger og enda da har jeg ikke helt oversikten over hvor lenge jeg har brukt Stealth 300. Har også brukt det på PCen og der funker det tilfredsstillende på alle mulige måter. Turtle Beach, dere har klart det igjen og serverer her et headset til under 1000-lappen som gjerne kunne ha kostet noen hundrelapper til.
 

Ønsker du mer info om Turtle Beach 300 Xbox One Edition så klikk deg inn på denne nettsiden.
 


 

Om jeg skulle ha rullet terningen så måtte det bli en sterk femmer. Om dama mi skulle ha gjort det så ville hun også ha rullet en femmer.
 

Headsetet finnes også til Playstation 4. 
 

Hvilket forhold har du til Turtle Beach og deres mange ulike produkter? Synes du dette virket interessant?
 

#turtlebeachstealth300 #gamingheadset #gamingutstyr #gaming #spill #spiller #gamer #games #headset #game #lyd 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top