Den vokser godt!

 

Et spill jeg virkelig digger og som jeg bruker litt tid på når anledningen byr seg er uten tvil Cities Skylines fra den finske utvikleren Colossal Order. De har lagd et bybyggespill som overskygger de fleste av spillene i denne sjangeren. Aldri før har jeg testet ut et spill med så mange herlige mods, bygninger m.m. Det er helt sykt hva som finnes og hva som kan bygges for å få den mest perfekte byen eller metropolen om du vil. 

 

Cities Skylines har en så enorm til variasjon at man nesten ikke kan tro det er mulig og nå finnes spillet til så og si alle formater slik at alle utrolig mange kan ta del av dette fantastiske spillet. Som du sikkert har fått med deg så har jeg presentert byen Forza for dere og hvor kartet baserer seg på det populære kartet fra bilspillet Forza Horizon. Her har jeg latt fantasien løpe litt løpsk og begynt på en by som jeg håper kan bli stilig slik jeg ønsker det. Innbyggerne skal i alle fall trives og hvor jeg sørger for masse parker og aktiviteter slik at de ikke får et kjedelig liv om du er rik eller fattig. 

 

Det herlige med Cities Skylines er at man har muligheten til å bygge det man i grunnen ønsker og sette opp alt av kjente bygninger, bruke kart fra virkeligheten og bygge som om det er fra virkelighetens verden. Bedre enn det kan det nær sagt ikke bli.

 

Så nå har jeg fått brukt noen timer til på byen min Forza og begynner å bli rimelig fornøyd med hvordan den blir. I alle fall, her er noen bilder fra byen min og håper på at du synes dette ser bra ut. 

 

Er dette et spill du liker å spille og hva synes du er best med spillet? Er det andre bybyggespill du liker og har et godt forhold til?

 

 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top