Far Cry 6 er et spill med sjarm…

 

…i alle fall for meg. Far Cry-spillene har for meg betydd utrolig mye som gamer. Helt siden det første spillet ble utviklet av Crytek og frem til i dag har jeg vært totalt oppslukt i disse spillene. Det aller første spillet var sågar langt forut sin tid med nydelig grafikk, enorme områder å boltre seg på og sist men ikke minst action ned til fingerspissene. Alt dette førte til at jeg mer eller mindre har spilt Far Cry-spillene opp igjennom årenes løp. 

 

 

Derfor var det med stor glede at jeg startet i gang med Far Cry 6. Et spill som skulle gi meg “cubanske” følelser hvor en diktator tviholder på makten, mens du spiller på de fredløses side. Jeg har lest en del omtaler av spillet hvor det har ikke har blitt mottatt så godt, mens andre har lovprist spillet. Som vanlig når det kommer til spill i en serie, nullstiller jeg meg. Selvsagt har jeg forventninger, men disse betyr ikke at de skal ødelegge fra starten. Det er mine opplevelser som betyr aller mest. Nettopp dette er det som holder meg gående når det kommer til gaming og spesielt nye spill selv om det er fra populære serier. 

 

 

Å lese andres meninger er ikke dumt, men det er opp til en selv og opplevelsene som for meg betyr mest. Jeg har kommet meg litt inn i spillet. Har så vidt begynt å gi diktatoren Anton Castillo (spilles av skuespilleren Giancarlo Esposito) en del juling i form av å erobre kontrollposter og brenne ned plantasjer. Det har blitt noen blodige drap i spillet på bestialsk vis med macheten. Jeg har ridd en del på hest, kjørt med en modifisert bil samt ziplinet meg bak fiendens rekker. Blitt angrepet av ville dyr, lagd meg stilige våpen pluss samlet en rekke ting som jeg igjen enten har solgt eller lagd meg nytt spennende utstyr. 

 

 

Alt er så godt satt sammen og akkurat slik jeg ønsker et Far Cry spill skal være. Historien er drivkraften og sørger for å spikre meg til skjermen. Selv om jeg på langt nær har kommet langt ute i spillet, så er jeg happy og liker godt jeg ser, prøver og opplever. Ubisoft har igjen klart det. Jeg må helt tilbake til Far Cry Primal og Far Cry 3 med den gnisten til å spille som jeg finner i Far Cry 6. Har en anelse på at de kommende spill som Battlefield 6, Forza Motorsport 6 og Call of Duty Vanguard kommer til å få konkurranse om spilletid høsten og vinteren. Far Cry 6 skal spilles og nytes til det ytterste. 

 

 

Nå nærmer vi oss julen med stormskritt, så hva er vel ikke mer naturlig enn å anbefale deg å tenke litt på deg selv. Gi deg selv en førjulsgave og da selvsagt med Far Cry 6. Det er verdt det. Du kommer til å finne mange, mange timer med god underholdning. Enorme områder å utforske, god “cubansk” stemning og en drivende historie. Det er Far Cry 6 det. 

 

Nedenfor finner du mitt foreløpige terningkast… 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Far Cry 6 er et spill med sjarm…

  1. Bra du kosa deg med Far cry 6.
    Jeg liker det også. Men har ikke fått så mye tid til og spille det. Enten er jeg blitt for gammel eller så sliter jeg med andre ting.
    Er jo så mye bra som kommer. Så har vi jo Marvel guardians of the galaxy. Det spiller jeg kun for musikken 🙂

    1. Ja, Far Cry 6 er et godt spill som jeg kommer til å ha mye glede av tiden fremover 😉 Et spill som har alt en kan tenke seg og litt til.

      Marvel Guardians of the Galaxy har jeg ikke prøvd ennå, men ser bra ut 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top