Høstens store spill jeg gleder meg til!

Bilde fra Call of Duty: Modern Warfare

 

Selv om sommeren viser seg fra sin beste side for øyeblikket med nærmest sol fra skyfri himmel for hele Norges befolkning så er det ikke lenge igjen til høsten melder sin ankomst. For tiden går sykt fort. Før vi vet ordet av det så er sitter vi nedsyltet med juleting og tang. Før julen ringes inn er det en god del spill som skal lanseres. Selvsagt har jeg merket meg noen favoritter blant mengden av spill. Her er det flere gullkorn som jeg virkelig gleder meg til og som kommer til å gjøre gamingtilværelsen enda bedre som den nerden jeg er.

 

Første spill ut og som jeg virkelig gleder meg til er Transport Fever 2. Det er den tyske utvikleren Urban Games sammen med Good Shepherd Entertainment som står bak dette kommende spillet. Fra før av har gjengen fra sør spillene Train Fever og Transport Fever på samvittigheten. Dette er spill som har fått meget gode kritikker blant verdens spillere. Selv har jeg en god del timer med begge spillene. Er det noe jeg digger så er det tog eller transportspill. Transport Fever 2 ser meget, meget bra ut. Grafikken har fått seg en real ansiktsløftning om man sammenligner med de første spillene. Fra før av lover utviklerne at oppfølgeren til Transport Fever større områder, tre store kampanjer, over 200 forskjellige kjøretøy, dynamisk økonomi, over 50 forskjellige mål, tre miljøer (moderat, tørt og tropisk) pluss masse annet. Om du vil vite mer om spillet så anbefaler jeg deg å ta turen innom spillets nettside. Transport Fever 2 skal etter planen lanseres til PC i slutten av året.

 

 

Et annet spill som jeg virkelig, virkelig gleder meg til er Grid fra selveste racingspesialisten Codemasters. De har gjennom en årrekke servert oss bilspill i forskjellige sjangere som perler på en snor. Er det noe de ikke kan i bilspillsjangeren så er det ikke verdt å vite. Et av de spillene som virkelig har blitt spilt på timesvis er Grid Autosport sammen med gjengen min i Trønderbataljonen Racing. Gjennom noen år så har det blitt noen skikkelig durable kamper så bildelene har flakset til alle kanter. Det unike med blant annet Grid Autosport er at man må passe på bilen sin slik at det ikke blir altfor mange skader. Skadene påvirker nemlig kjøreegenskapene på bilen slik at hasardiøs kjøring betales med umulig bil å kjøre. Da kan du tenke deg titalls førere på startstreken som kjemper om å vinne. Da blir det fort knuffing om å komme seg til førsteplass. Inn i mellom var det ikke umulig at man endte opp som skrap allerede i første sving hvor man påfølgende måtte se de andre kjempe med nebb og klør for å vinne. Uansett, har hatt utrolig mange artige øyeblikk med gapskratting og tårer i øyekrokene. I oktober lanseres Grid og gud som jeg gleder meg. Da håper jeg på at vi i Trønderbataljonen Racing samler oss for noen reale fighter på racerbanen. Gøy skal det bli uansett og kjenner jeg Codemasters rett så kommer spillet til å bli fantastisk. Bare å glede seg med andre ord. Om en vil vite mer om Grid, så gå inn på nettsiden til Codemasters.

 

 

Det tredje spillet jeg gleder meg til i år er den oppussede utgaven av Call of Duty: Modern Warfare. Snakk om klassisk spill og den 25. oktober er det klart for et de mest populære spillene i Call of Duty-serien ever. Call of Duty: Modern Warfare ble lansert i november 2007. Spillet ble fort en hit på salgslister verden over. Gjennom kort tid solgte spillet hele 1.57 millioner eksemplarer noe som er imponerende. Nå er det altså over 12 år siden spillet ble lansert og 25. oktober kommer “oppgraderingen”. Jeg gleder meg sykt mye og har hatt nedtelling helt siden det ble annonsert tidligere i år. Om du vil vite mer om spillet så finner du mer info om det på nettsiden til Call of Duty: Modern Warfare

 

 

Her er bare noen få av spillene som blir lansert nå før jul i tillegg til en skokk med andre spill slik som Control, The Last of Us Part II, Borderlands 3, FIFA 20, Star Wars Jedi: Fallen Order, Death Stranding, Tom Clancy´s Ghost Recon Breakpoint  pluss masse andre spill. Så da er det bare å lade opp til masse gode spill utover høsten og vinteren. 

 

Er det noen av disse spillene du gleder deg til eller er det andre spill som har fanget din interesse? 

 

 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top