Badminton er kjerringidrett!?

 

Noen tror at badminton er en hageidrett som ikke akkurat er særlig utholdende. Hadde faktisk en lærer på skolen som sa at badminton var for kvinnfolk og ikke for ekte mannfolk. Jeg bare fnøste av han og deretter utfordret han til en match. Tenkte jeg skulle få han til å kjenne blodsmaken med å slå høna slik at han måtte løpe fra side til side. Dessverre godtok han ikke utfordringen feig som han var, men fortsatt valgte å kalle badminton for “kjerringidrett”.

 

I alle fall, badminton er på langt vei kun en hageidrett som kun utføres på sommeren. Badminton kan være “kamp på liv og død”, badminton er en idrett som trener stort sett alt av muskler i kroppen. Badminton trener koordinasjonen, utholdenheten og sist men ikke minst gir deg en god treningsøkt uansett om du spiller bak i hagen, i hallen eller hvor det måtte være. Badminton er en idrett som passer om du er ung eller gammel. I tillegg, den koster ikke skjorta av deg om du vil slå deg løs litt. 

 

Det ligger mye spennende ut på nettet om man søker på badminton. Selv fant jeg et klipp som jeg ble så inn i hampen fascinert av at jeg bare måtte skrive en litt snutt om den. I videoen nedenfor ser du verdensrekorden i antall slag i en kamp frem og tilbake. Tenk deg, 255 ganger før poenget hanskes inn. Når man ser slike ballvekslinger så skjønner man at badminton på langt nær ikke er kjerringidrett, men heller en idrett som krever mye av den som spiller.  

 

Her i Orkanger Badmintonklubb er det åpent for alle om du aldri har tatt i en badmintonracket før til de som satser hardt på å nå toppen. Vi har det gøy på trening, vi kjemper med nebb og klør for å slå våre rivaler, men det viktigste av alt, vi har et godt samhold med hverandre noe som er veldig viktig. Orkanger Badmintonklubb er en klubb i vekst og hvor vi bare i år skal arrangere/har arrangert tre store turneringer. Hver mandag (18-21), tirsdag (18-19) og torsdag (18-21) har vi treninger i Orklahallen. I sommer har vi kun treninger torsdager fra kl. 18-21 og hvor flere har kommet utenfra Orkanger for trening noe vi veldig glade for. 

 

Spiller du badminton og synes du badminton er moro? Hva liker du evt. best med badminton? 

 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top