Øyner et håp for Orkla Cup i Badminton!

 

Nå er det to år at vi i Orkanger Badmintonklubb ikke har fått til å arrangere Orkla Cup i Badminton. Akkurat dette har tæret litt på oss alle oss i klubben. Spesielt å vite at denne turneringen her i Midt-Norge betyr enormt mye ikke bare oss her i regionen, men også for deltakere fra andre kanter av landet. Nå er vi forhåpentligvis inne i innspurten av denne hersens pandemien med Covid-19. Jeg krysser alt av fingre og tær på at samfunnet nå mer eller mindre normaliseres slik at vi kan gå tilbake til det “normale” liv. Da tenker jeg spesielt på alle mine musikervenner, de som driver barer, hoteller, bowlinghaller med flere. Synes virkelig synd på disse og som jeg nå håper ser et lys i tunnelen. 

 

 

Å drive en badmintonklubb er slettes ikke enkelt og spesielt under pandemien hvor mesteparten av inntektene våre har blitt borte. Flesteparten vet at med å arrangere turneringer, kommer det også inn penger. Hadde det ikke vært for våre sponsorer samt dugnadsarbeid som vi i klubben bidrar med, så hadde vi ikke overlevd dette. I tillegg har medlemsantallet gått veldig opp og ned i perioder noe som også har ført til bekymringer. Nå ser vi heldigvis en aldri så liten oppgang der igjen. Takk og pris for det. 

 

 

Nå gleder jeg meg stort til å kunne jobbe mot at klubben får mer aktivitet. Selv om jeg også til tider har vært fraværende grunnet mye jobb, lite fritid og prioriteringer i forhold til familie, håper jeg nå å kunne være litt mer delaktig i det som skjer både med og for klubben. En aldri så liten gnist ble tent da jeg begynte å tenke på at i slutten av april bruker vi å arrangere Orkla Cup i badminton. Nå ser det kanskje ut som vi i år får muligheten til å arrangere denne populære cupen som tiltrekker seg spillere fra alle landets hjørner og selvsagt gir inntekter til en aldri så slunken pengekasse. 

 

 

I tillegg ser vi endelig frem til å kunne konkurrere mot andre spillere fra andre klubber igjen på skikkelig vis. Pandemien har satt en stopper for nettopp dette så nå er vi alle med hjerte til badminton klare til å slå badmintonfluen skikkelig i gang. Jeg gleder meg stort til hva fremtiden bringer på badmintonfronten både her i Orkanger og resten av landet. I tillegg til at jeg også er en aldri så liten pådriver for at det skal bli et badmintonmiljø på Snåsa. Med ny hall der er det ingen unnskyldning for at det ikke finnes noen badmintonklubb der. 

 

Jeg gleder meg stort til kunne fronte våre sponsorer enda mer både her i Orkland og sist men ikke minst i regionen. For meg er det viktig å kunne bidra på mitt beste for at våre sponsorer blir så fornøyde som mulig. Nå får vi omsider muligheten til nettopp dette. 

 

Hva gleder du deg med til når pandemien nå forhåpentligvis går mot slutten? Er det noe du har savnet å kunne gjøre under pandemien eller hvor du har holdt litt tilbake i forhold til å bli smittet? 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top