Så var det visst min tur…

 

Det er ikke så lenge siden jeg skrev et blogginnlegg at jeg virkelig prøvde å få korona, men klarte det ikke. Min stesønn fikk korona påvist og både jeg og dama prøvde alt vi kunne for å bli smittet, men den gang ei. Han var jo “ikke” syk, kun litt vondt i hode, litt feber og litt kvalm, that’s it. Så fikk min stedatter påvist korona en liten uke etter. Hennes sykdomsbilde var noe helt annet. Hun fikk skikkelige influensasymptomer. Faren til stedatteren min ble syk ett par dager etter. Nå hadde vi flaks som ikke var blitt smittet av denne “harde”  utgaven i forhold til versjonen stesønnen hadde.

 

Adam og Eva var ikke lenge i paradis. Tre dager etter at faren til barna fikk korona var det først madammen sin tur til å bli smittet og to dager etter, det vil si på torsdags kveld var det min tur. Kl. 23 tok jeg en test for jeg følte meg skikkelig urven i kroppen. Tett nese, vondt i hodet og generelt merkelig i kroppen. Covid-19 testen fikk veldig fort to streker. Rett før jeg dro på jobb den dagen var testen negativ. Det sier litt hvor fort det forandrer seg.

 

 

Hittil har jeg ikke følt at døden har vært nær selv om madammen har følt seg ille med massiv hosting, vondt i hode og kropp. Verste dagene for henne var andre og tredje dag. En annen ting som jeg var bekymret for i forhold til madammen og at hun har korona er epilepsien hennes. Det utroligste har skjedd her. Hittil har hun ikke kjent noe til den og vært så fin som aldri før. Må si jeg er litt overrasket her og trodde i verste fall hun skulle få kraftige epilepsianfall på grunn av koronaen.

 

I dag lørdag er jeg inne i min andre dag med korona og kjenner at kroppen kjemper godt. For det første har jeg mer vondt i hodet og knasker paracet og ibux for full guffe. For det andre er jeg blitt mye mer forkjølet og har tidvis vondt i bihulene. For det tredje så føles kroppen ut som om den har gått igjennom en kjøttkvern. Skikkelig øm i muskler og ledd. Foreløpig, bank i bordet, ikke noe feber. Kun den første natten hadde jeg feber. Mulig jeg kanskje har hatt feber etter det, men i så fall har ikke den vært særlig høy.

 

 

Har to vaksiner innabords sånn at både jeg og madammen måtte i vei og ta en PCR-test i går. Helt greit det og så får en inn på “koronapasset” at man har vært syk slik at den biten i fremtiden ikke byr på problemer om man skulle ut å reise. Nå er jeg spent på hva som skjer videre med viruset og om det kommer noe annet og tar over for Covid-19. Hvem vet, men håper inderlig vi nå får en lang pause fra restriksjoner, isolasjon. Nå vil jeg ut i verden og oppleve den slik vi gjorde før koronaen gjorde sitt inntog.

 

I dag og i morgen sier erfaringene at det skal være de verste dagene med koronaen. Det er vel ikke annet å gjøre enn å stålsette seg da og ta imot det som kommer. Nå er det helg og får vel slappe av så godt en kan sammen med dama. Spilt litt, sett litt serier og gå tur med Rocky. God helt til mine venner og uvenner…

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top