Parkliv setter Orkanger på kartet!

 

Først må jeg starte dette innlegget med å berømme arrangøren av Parkliv 2019! Makan til arrangement skal man lete lenge etter. Med mine snart 47 år så har jeg opplevd mye, men dette arrangementet tar virkelig kaka som noe av det beste jeg har vært med på. Mange vet at jeg kanskje ikke har vært med på så altfor mange musikkfestivaler opp igjennom årene, men etter at jeg flyttet hit til Orkanger så har det blitt noen. Startet med Melhusfestivalen i 2017, så ble det Stranda Festivalen samme år. Deretter ble jeg vitne til et fantastisk Parkliv for første gang i idrettsparken her på Orkanger. I år ble Parkliv arrangert for andre gang. I tiden fremover kommer det til å gå gjetord om arrangementet. Alle jeg har snakket med har sagt at årets Parkliv er det beste som har blitt arrangert her i Orkanger og hvor det virkelig satte seg på kartet som et av de store høydepunktene i Midt-Norge som festival. 

 

 

Det er jeg utrolig glad for og spesielt når jeg i år var litt mer delaktig. For på torsdagen var jeg en av de som rigget opp til festivalen. Møtte opp kl. 10 og jobbet til rundt syvtiden på kvelden i en kokende hete jeg aldri før har opplevd makan til. Jo, det var noen sesonger jeg stod i siloen på Snåsa og hvor det var tropevarme. Da opplevde jeg noe av den samme heten som under riggingen av Parkliv.

 

 

Uten dugnadsånden ville man ikke ha klart å arrangere noe så stort som dette. Det var mange som møtte opp for opprigg noe jeg synes er helt fantastisk. Selv fikk jeg prøvd meg på å sette opp gjerder, montere på tak på diverse talt i ulike størrelser, legge til rette for salg av diverse drikkevarer pluss masse annet. Vi var mange i sving og som jobbet på spreng for det årets Parkliv skulle bli så bra som mulig. I løpet av dagen ble det drukket minst fem liter væske. Selv med væsken innabords måtte jeg ikke en eneste tur på do. Da kan du tenke deg til hvor varmt det var og hvor mye man svettet ut mens man jobbet på spreng. 

 

 

Da klokken nærmet seg syvtiden var det en “slagen” mann som vendte snuten hjemover til sin kjære for å få seg litt hvile. Gud så godt det var. Min kjære hadde disket opp med masse is fra isbitmaskinen samt god drikke. Så da var det ikke annet enn å nyte hver eneste lille isbit for avkjøling. 

 

 

Gjennom flere blogginnlegg får du et lite innblikk i hvordan det har vært og være en del av Parkliv 2019. Stemningen har vært helt fantastisk med flere tusen besøkende noe som gjør at årets Parkliv ble et av de beste gjennom tidene. I tillegg var været vidunderlig med sykt behagelige temperaturer. Kunne ikke ha fått en bedre ramme på arrangementet rett og slett. 

 

 

Om du vil vite mer om Parkliv så klikk deg inn HER

 

Var du på Parkliv? Har du vært på musikkfestival i sommer? 

 

På bildet nedenfor er Thomas Løseth som er en av de ildsjelene som står bak Parkliv!  

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top