Hva tror du blir årets julegave?

 

Her er det nok mange som har meninger om hva det kan være. Selv er jeg ikke i tvil om Flåklypa Grand Prix-spillet kommer til å havne under mangt ett juletre i år. Etter å ha fått tatt del i dette spillet helt siden i sommer har jeg vært fanget i Flåklypauniverset. Spillet oser av nostalgi med magien som du finner fra den kjente filmen som kom ut på norske kinoer i 1975. Selv var jeg ikke gamle karen da. Det suksessrike Flåklypa-spillet kom ut i 2000 og solgte i bøtter og spann.

 

 

Under en stor gallaaften for elektronikkbransjen som gikk av stabelen 4. november (samme dag som lanseringen av spillet), ble det kåret til årets julegave samt årets spillprodukt. Helt fortjent etter min mening noe jeg ikke alene om være enig i. Derfor er det med stor glede å gratulerer gjengen i Ravn Studio, Remo Caprino og Rock Pocket Games med nyutgaven av Flåklypa Grand Prix-spillet. Jeg er imponert over hva de har fått til. Selv om det er en del spill som mangler fra den originale versjonen, så klarer nyutgaven å fange meg til gangs spesielt med bilkjøringen. Jeg elsker jo bilspill og derfor er jeg mer eller mindre i syvende himmel med all bilkjøringen som har fått plass i spillet.

 

 

Flere andre minispill finnes også noe som sørger for at du har mang en time fremfor skjermen enten alene eller sammen med familien. For konkurranseaspektet i spillet er der til gangs noe som er fantastisk. Er det noe jeg gjennom mange, mange år har hatt foredrag med Spill er sunt så er det nettopp det å samle familien fremfor skjermen hvor kvalitetstid skapes. Det er i alle fall ikke noe problem med Flåklypa-spillet rullende på skjermen.

 

 

Nå er det ikke lenge igjen til jul og pr. i dag foreligger det ikke noen salgstall, men jeg våger og tro at spillet har solgt godt. Mer salg kommer det garantert til å bli spesielt som julegave. Jeg krysser fingrene for at det selger godt. Da kan det kanskje være håp for mer med Flåklypatoppens beboere og de sjarmerende Reodor Felgen, Ludvig og den alltid positive Solan Gundersen. For det beste av alt, det er mye man kan bygge videre på i spillform. Kanskje får vi noen av de savnede minispillene også. Hvem vet? Det er bare å krysse fingrene i alle fall.

 

 

Med det vil jeg gratulere Ravn Studio, Remo Caprino og Rock Pocket Games med et flott gjennomført spill og pris for årets julegave samt årets spillprodukt. Nå er det bare å vente og se hva julenissen etter hvert dukker opp med.

 

 

Har du fått muligheten til å spille Flåklypa Grand Prix-spillet? Hva synes du? Hva synes du evt. er best med nyutgaven? Er det noe du savnet spesielt i dette spillet? Hvilket spill tror du kommer under mangt ett juletre?

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top