Koss GMR 540 ISO USB – Sykt behagelig gamingheadset med god lyd

Reklame | Koss

 

«Hvor mange headset har du testet ut i hele ditt liv?» Dette spørsmålet fikk jeg for en liten stund siden. Tro det eller ei, jeg har faktisk ikke telling på hvor mange headset jeg har testet ut. En ting kan jeg si, det er nok noen hundre ja. Et av merkene som jeg har testet ut headset fra både for gaming og til vanlig bruk er Koss. Dette merket har vært med meg i mange, mange år og jeg har alltid likt Koss både for deres kvalitet, lyd og sist men ikke minst funksjonalitet.

 

Da jeg fikk spørsmålet om å sjekke ut Koss GMR 540 nærmere var jeg ikke sen med å be. Hvem vil vel ikke teste ut nye gamingheadset fra Koss? Tror nok alle ville ha gjort det eller hva? I alle fall, nå har jeg nå fått denne her gleden av å teste og selvsagt skal det gjøres til punkt og prikke.

 

Her er litt mer specs:
* Closed-Back design for isolated immersion
* Custom engineered acoustics for immersive 3D sound
* Lightweight design for extended use
* Custom fitting sling headband
* Detachable cord design
* 8-foot Gaming cable with boom microphone
* 4-foot Headphone cable with 1-touch microphone
* Iconic Koss “D-Profile”
* Rugged design & build
* Koss Limited Lifetime Warranty

 

 

Første som møter meg når jeg tar GMR 540 ut av esken er det meget, meget enkle designet. Rema 1000 sier at det enkle er ofte det beste og det kan jeg si at stemmer godt med dette headsetet. Enkelt er det noe som også er nøye planlagt fra produsenten Koss selv. Det andre jeg legger merke til er de enkle, men delikate øreklokkeelementer. Disse er formet som en D noe som gjør at de er godt tilpasset ørene. Mer behagelig skal man lete lenge etter.

 

Bøylen er dobbel og som gjør at headsetet ligger meget godt mot hodet uten å presse noe som helst. Dette er veldig viktig spesielt om man blir sittende time etter time og game, se film eller høre musikk. Der hvor øreklokkeelementene er festet kan ikke bøyes innover slik at headsetet tar minst mulig plass og man kan heller ikke justere høyden på headsetet. Om dette er behov for eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, men skulle tro at det finnes noen som har større hode enn meg.

 

Øreklokkene er utstyrt med myke puter med skinnlignende stoff som gjør bruken meget behagelig. Putene former seg godt og selv om det er skinnlignende stoff så blir man ikke klam rundt ørene slik mange andre headset kan bli. Putene presser heller ikke på hodet noe bøyledesignet sørger for.

 

 

Videre har Koss sørget for såkalt «closed-back design» og dette gjør at vi som spillere opplever et isolert miljø for intensiv gamingopplevelse. Når det ikke er lyd som spilles i headsetet så kan man godt høre hva som skjer på utsiden, men med en gang lyden er på så isoleres lyden og du kan holde fullt fokus på det som skjer i spillet, filmen eller musikken.

 

Med i pakken følger det med en mikrofonledning med USB-tilkobling. Denne mikrofonen er veldig sensitiv og fanger opp lyden meget godt i program som Discord, Skype, Ventrilo, Messenger eller hva det måtte være av chatteprogram. På ledningen sitter ingen lydjustering eller mikrofonmute. Akkurat det savner jeg litt og noe man finner på så å si alle headset.

 

Om du vil bruke headsetet sammen med mobiltelefon eller nettbrett så kan du det også. Her følger det med en ledning med mikrofon som sørger for at du uten problemer kan ringe andre via telefonen og snakke på timesvis via headsetet. Dette har jeg gjort en del og de jeg snakker med hører meg utrolig godt og sier at det høres nærmest ut som om jeg sitter ved siden av dem. Det vil med andre ord si at mikrofonkvaliteten er bra. Som vanlig kan du snakke via headsetet ved bruk av Snap Chat, Messenger eller andre chatteprogram.

 

 

Selv om designet føles «billig» ut så virker det også veldig slitesterkt. Det vil si at det tåler en støyt om uhellet skulle være ute. Det er en ting som mange andre headset har og det er justering av selve øreklokkene slik at f.eks. tar mindre plass om du er på farten og vil at de skal være så «flat» som mulig. Om du skal pakke Koss GMR 540 ISO USB med deg så anbefales det å pakke headsetet godt slik at øreklokkene ikke stikker ut så altfor mye.

 

Jeg har testet ut flere headsets fra Koss og stort sett har jeg latt meg overbevise over god lyd. Dette er selvsagt intet unntak med Koss GMR 540 ISO USB og gjennom deres egen teknologi i øreklokkene så får du en meget god sammensatt lyd om du spiller spill, hører musikk eller ser film. Bassen er også akkurat passe dyp og kommer meget godt frem i spill med masse eksplosjoner og action. Videre har Koss balansert mellomtonen og diskanten slik at det generelle lydbildet blir bra uansett hva det er du skal bruke det til. Til at headsetet må tilkobles en strømkilde så er lyden meget, meget bra. Du slipper å tenke på å lade opp Koss GMR 540 ISO USB og det er bra.

 

 

Alt i alt er jeg veldig godt fornøyd med Koss GMR 540 ISO USB. Det er enkelt, godt design som gjør at du kan bruke headsetet mange timer i strekk. Lydbildet er godt sammensatt uansett om du skal høre på musikk, spille spill eller se film og serier. Du kan også koble av USB-kabelen og koble til den andre lydkabelen og vips har du et mobilt headset som funker godt hvor du måtte befinne deg. Det er heller ikke problem å chatte med Koss GMR 540 ISO USB om du ringer folk via telefonen, snakker via Snap Chat eller messenger. Mikrofonen fanger opp stemmen min godt og fjerner mesteparten av støyen i rundt meg. Koss har igjen lagd et meget godt produkt som jeg liker svært godt om jeg spiller spill, ser film og serier eller rett og slett hører på musikk. Takk Koss!

 

Les mer om produktet på nettsiden til Koss.

 

ANBEFALES! 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top