Musikk: Axel Frønes – Motsatt vei!

 

En av artistene jeg liker svært godt og som kommer i fra nærområde er Axel Frønes. Han er en nykommende stjerne som virkelig slår an for meg med sine nydelige låter. Axel Frønes synger på trøndersk og noe som han takler sykt godt. Axel Frønes har spilt med The Airborne Highfives, Christoffer Øien og nå Martine Rygvold(Kristofa). Han bor i Åfjord kommune og jobber der i kulturskolen. Har det siste året begynt å skrive litt musikk til egne prosjekter. Det løsnet litt da han begynte å skrive på norsk og spesielt dialekt. Det er verre å dele, men gir fantastisk mye mer mening når det er delt synes Axel Frønes som vi garantert kommer til å høre mer av i tiden som kommer.

 

Han sin siste låt har fått tittelen Motsatt vei og Axel skriver følgende om denne låten: Når man går med ein fot på land og ein på tynn is, alltid, går man sæ igjennom isen oftar og oftar. Koffer kan man itj bare lær av feil? Og skjønn alvoret i alle handlinga? I en kvardag som e full av alt mulig e ikke det så lett. Kan bare snakk for mæ sjøl. Men æ trur ikke æ e alein, om å gå motstrøms og motsatt vei ift det som e rundt oss. Ikke hver dag, men ofte. Men om man prøøøøve å innsjå koss sti man heill på å trampe opp, så kan det hend man kan forlat den og fortsett på en trygg en istedet.

 

Om du nå ønske å høre denne nye låten til Axel Frønes så anbefales det å gå inn på facebooksiden HER! 

 

Jeg har fått en ny låt å nynne etter. Har du? 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top