Produktomtale: Roccat Vulcan TKL – lite og heftig!

Reklame | Roccat

 

På søndag er det 1. august. Da er vi inne i måneden hvor skolene starter opp etter en sommer fylt med sol, is og bading. Gamingen har fått hard konkurranse med uteaktiviteter. Da er det godt å vite at man snart kan med god samvittighet sette seg ned igjen og game det man måtte ønske av spill. En produsent som garantert har dette i tankene er Roccat. De sørger jevnt og trutt for at vi gamere har gode, slitesterke og velfungerende produkter å bruke under våre gamingsesjoner. Den siste tiden har jeg lagt unna solkremen og krøpet ned i min lille hule for game litt. Jeg har nemlig vært så heldig å få sett nærmere på Roccat Vulcan TKL. Et lite, men svært så brukervennlig gamingtastatur.

 

 

Med stor takknemlighet har jeg fått kikket, prøvd og spilt med dette lille produktet som ikke er større enn 36 cm i bredde, 13.33 cm i lengde og med en høyde på 3.40 cm. Dette gjør at tastaturet passer ypperlig for de som har litt mindre plass å rutte med eller er mye på farten som gjerne vil ha med seg tastaturet. Et tastatur for meg skal være like godt å skrive på som å spille på. Spesielt med at jeg til tider lar fingrene løpe over som trommestikker i skrivingen. For å si det slik, det blir en del ord i løpet av en uke når man er på det mest effektive. Da er det også viktig at tastaturet har de funksjoner som jeg bruker til skrivingen. Roccat Vulcan TKL har det, kun et lite savn til nummeriske tastaturet til høyre, men med det hadde tastaturet vært litt større.

 

 

Til gaming er det viktig at et tastatur er superkjapt til å fange opp mine trykk. Det MÅ ikke være noen form for treghet her. Responsivt og behagelig bør det være å trykke på tastene. Er det noe tastaturene fra Roccat er kjent for å være så er det nettopp deres evne til å fange opp mine trykk superkjapt. Dette er ikke noe unntak med Vulcan TKL. Med sine spenstige optiske titanbrytere oppleves ingen treghet for å si det slik. HER finner du litt mer info om Roccat sine brytere. Som du da forhåpentligvis har lest så ser du hvorfor bryterne til Roccat er i verdensklasse.

 

 

Designet til Roccat Vulcan TKL er helt på høyde av hva man forvente av dagens gamingtastaturer. Her finner du alt av det et tastatur skal inneha, deriblant medietaster, enkel programmering av taster for spill pluss funksjonstaster for lys, en egen game mode tast (slår av Windowstasten) pluss masse annet snacks som Roccat er gode på. En egen skrubar volumknapp samt tast for muting av lyd. Alt er perfekt timet og tilrettelagt for gode runder gaming samt skriving for mitt sitt vedkommende.

 

 

Selvsagt er det også lys og her kan du virkelig imponere dine venner om du har flere produkter fra Roccat. Da kan du blant annet time lyset til de andre produktene slik at du får en helhet. Dette er noe jeg virkelig digger med lyseffekter. Som vanlig har du litt å velge i når det kommer til effekter. Dette styres blant annet på tastaturet, men også via Roccats egen software som lastes ned på deres nettside.

 

Gjett om jeg har fått kost meg godt med Roccat Vulcan TKL. Det har blitt en del spilling og da med spill som krever sin presisjon og reaksjon. De spillene som virkelig har fått tastaturet til å kjøre seg er Sniper Ghost Warrior Contracts 2, Battlefield V, Necromunda: Hired Gun, Cities Skylines, Transport Fever 2, tidlig utgave av Flåklypa Grand Prix og for ikke å glemme Euro Truck Simulator 2. Alle disse spillene krever et tastatur med god respons uten forsinkelser. Det beste med Roccat Vulcan TKL er at tastaturet responderer med lynets hastighet og sørger for at gamingen går som en drøm selv i det ultrakjappe skytespillet Necromunda: Hired Gun. 

 

 

Etter å ha fått gleden av å spille med dette fantastiske gamingtastaturet fra Roccat er jeg ikke i den minste tvil om å anbefale Roccat Vulcan TKL. tastaturet har alt du kan drømme om. Det er lite, det er responsivt og har en enorm til slagkraft når det kommer til både skriving og spilling. Helt siden det aller første produktet fra Roccat dukket opp i 2006/2007 har jeg vært klinkende klar på at dette selskapet ville bli ledende innen gamingutstyr. Jeg har fulgt med på hva de har gjort og spilt med utrolig mange produkter fra deres sortiment. Alltid fornøyd noe jeg definitivt er med Roccat Vulcan TKL. Selv om jeg til tider savner det nummeriske tastaturet, så har jeg ikke noe som helst å trekke. Det gir meg alt jeg trenger av slagkraft i gamingen. Det sørger for at jeg kan skrive tekster som aldri før. Ikke annet enn å bøye seg i støvet for nok et knakende godt produkt fra Roccat. Er du på utkikk etter et nytt, lite tastatur, så anbefaler jeg dette her. Magisk rett og slett. 

 

Vil du vite mer om tastaturet så klikk deg inn på nettsiden til Roccat og se om dette er noe for deg.

 

 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top