Produktomtale: Trust EXXO GXT 256 – Perfekt for streaming!

 

Det er lenge siden at jeg har testet ut et skikkelig gamingprodukt fra Trust. Nesten så en har glemt denne kjempen som for mange har betydd mye i gamingsammenheng. Opp i gjennom årene har jeg hatt mange spillprodukter fra Trust. De har sørget for at jeg har fått mine gode opplevelser spesielt i bilspill og flyspill. De produktene jeg har hatt fra Trust har vært alt fra gamepads til joysticker og som har gitt meg mye god underholdning.

 

 

Så nå har jeg altså et helt nytt gamingprodukt fra Trust mellom hendene, eller rettere sagt som står fremfor meg og glimter til med sitt fargerike lys. Dette produktet er langt fra gamepads og joysticker som det går an å komme. Det produktet som jeg den siste tiden har hatt gleden av å teste er en streaming mikrofon som har fått det kledelige navnet EXXO GXT 256. Selve produktet kommer i en relativ stor og forholdsvis tung eske. Det vil si, den veier overraskende mye.

 

 

Etter å ha åpnet esken og sett litt på innholdet skjønner jeg hvorfor. I esken finner jeg mikrofonfestet, skumgummihette, USB-kabel, selve mikrofonen pluss stativet. Det er stativet som virkelig veier. Det vil si underdelen. Den veier mye noe som gjør at EXXO GXT 256 står fjellstøtt. Selv det verste jordskjelvet hadde ikke klart å rikke på mikrofonen. Underdelen er av helstøpt jern og har en diameter på rundt 15 cm. I tillegg er stangen som skrus ned i underdelen også tung som gjør at produktet står fjellstøtt som bare rakkern. Den totale vekten på hele greie er over 1,7 kilo.

 

 

Mikrofonholderen til EXXO GXT 256 festes på stangen og mikrofonen i holderen. Alt er så snore enkelt at det nesten ikke er til å tro. USB-kabelen festes så i enden av mikrofonen og inn til PCen. Vips kommer et lys på og hvor PCen påfølgende selv leter opp mikrofonen. Om du vil, kan du også koble til et headset på toppsiden av mikrofonen slik at du også får lyd fra f.eks. spill m.m. mens du streamer. Ovenfor der hvor du setter inn jacken til headsetet har du vrihjul for lydstyrken til headsetet og ovenfor der sitter et vrihjul for sensitiviteten til mikrofonen. Helt i toppen finnes en “mute”-knapp om du ikke vil at de du snakker med skal høre deg. Er du glad i farger så sørger et LEDlys for dette. Om du ønsker at stemmen din ikke skal være for skarp til de du snakker med kan du smette på skumgummihetten som er sendt med.

 

 

Her er noen specs du kan studere:
Impedance: 150 Ohm
Sensitivity: -36 dB
Sound pressure level: 130 dB
Frequency response: 30 Hz – 18000 Hz
Sensor type microphone: condenser
Pick-up pattern: Cardioid
Sampling rate: 16bit, 48kHz
Signal-to-noise ratio: 86 dB
Echo cancellation: no
Type of anti-vibration measures: shock mount, pop filter
Type of stand: metal desk stand
Connection type: wired
Cable length main cable: 180 cm
Connector type: USB
Noise reduction: yes
Application Home, Desktop, Indoor
Height of main product (in mm): 187 mm
Width of main product (in mm): 56 mm
Depth of main product (in mm): 51 mm
Total weight: 1757 g
Weight of main unit: 398 g

 

 

Trust EXXO GXT 256 fungerer perfekt til chatteprogrammer som Discord, TeamSpeak, Steam, Skype, Youtube, Messenger pluss andre chatteprogrammer som finnes på en PC. Selv har jeg testet ut produktet med Discord, TeamSpeak, Steam, Skype og Messenger. Alle de jeg snakket med hørte meg meget, meget godt selv om jeg lenet meg godt bakover i gamingstolen min. Selv om det var antydninger til støy fra diverse kilder her jeg sitter, hørte ikke mine venner dette. Sensitiviteten i mikrofonen er som skapt til blant annet gaming. Jeg er mektig imponert over produktet her og hvor godt det fanger stemmen min.

 

 

Om du ikke streamer, kan produktet også brukes i sammenheng med vlogs, podcasts og sist men ikke minst musikkinnspillinger. Ser for meg at sistnevnte også vil være midt i blinken med EXXO GXT 256 fra Trust. Igjen er det den stødige plattformen til mikrofonen som sørger for dette. Det skal til mye bevegelse før at mikrofonen tipper over. 

 

 

Det har blitt en del gamingtimer i det siste med EXXO GXT 256 fra Trust. Det er ikke bare jeg som er mektig imponert over produktet, men også mine venner både de som har vært på besøk og de som bor langt unna. Alle sammen har fått med seg hvor godt dette produktet egentlig er. Av spill jeg har spilt med denne mikrofonen er det verdt å nevne Battlefield V, Euro Truck Simulator 2, American Truck Simulator, Transport Fever 2, Microsoft Flight Simulator, Grid og sist men ikke minst Cities Skylines. EXXO GXT 256 fungerte perfekt til alle disse spillene. 

 

 

Etter å hatt den gleden å bruke Trust EXXO GXT 256 en stund nå så er jeg utrolig godt fornøyd med produktet. Snakk om kvalitet, snakk om å bli tatt på senga av Trust med et genialt produkt. Snakk om å få hevet gleden av å spille med mine venner ved bruk av denne mikrofonen. Kvalitetsprodukt fra innerst til ytterst som sørger for at streamingen, snakkingen i diverse chatteprogram går som en lek. 

 

 

For å konkludere det hele så kan jeg ikke få skrytt nok av EXXO GXT 256. Trust har gjort en meget, meget god jobb og sørger for at vi gamere kan oppleve nye runger med spilling. Har du fått ditt stipend eller lån og du er på utkikk etter å investere noen av pengene til nytt utstyr, så velg dette produktet. Det vil du ikke angre et kvekk på. Takk Trust for at dere satser på oss gamere som med sitt slagord #buildingchampions! 

 

 

Vil du vite mer om EXXO GXT 256 så gå inn på Trust sin nettside

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top