Skrekk og gru med House of Ashes!

 

Nå er det ikke lenge igjen til Halloween og mange gleder seg sykt mye til det. Enten om man skal kle seg ut, delta på Halloweenfest eller rett og slett gå rundt og si “Knask eller knep”. Andre gleder seg også. For rundt Halloween lanseres også skrekkspill og ett av disse er et spill jeg selv har holdt litt under lupen. Spillet som jeg har i tankene er The Dark Pictures Anthology: House of Ashes og som er en del av en spillserie. Spillet går godt under sjangeren skrekk og en sjanger jeg liker godt. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hoppe i gamingstolen etter å ha blitt skremt…nærmest til døde, men mange ganger er det. 

 

 

ser ut i fra det jeg har sett til å innfri det jeg søker i slike spill. Bli skremt, sitte med sitring i kroppen for at det er spennende og selvsagt, en god historie som spinner deg rundt lillefingeren. Da er det ikke annet enn å nyte det man opplever fremfor skjermen. Spillet er ute nå til Playstation 4, Playstation 5, Xbox One, Xbox Series og selvsagt PC. 

 

 

Flere som liker skrekkspill? Hvilke planer har du for Halloween? 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

6 thoughts on “Skrekk og gru med House of Ashes!

  1. Dette spillet, samt det nyeste Resident Evil er to spill innen horrorsjangeren jeg virkelig ser frem til å spille! Vanligvis ikke så glad i horror i spill, særlig ikke de spillene hvor man er så og si forsvarsløs og er nødt til å gjemme seg hele tiden (Outlast), men Resident Evil og The Dark Pictures-spillene funker som to fortapte fjell!! 🎃 (det hørtes negativt ut, men tro meg – det er det ikke)

      1. Har du testet ut Until Dawn da? 😃 Tror det var det første spillet disse folkene laget. Ca 10 timer langt mener jeg å huske, og leker virkelig med flere kjente og kjære horrorfilmer fra 80-tallet. Super teit til tider! – på den gode måten. Så og si alle filmklisjeene du kan tenke deg fra filmer som Friday The 13th og lignende er trykt inn i det spillet der 😆

        1. Har ikke fått testet det spillet nei 😛 Spørs om en er nødt til å grave det frem og se om det er noe tess 😛 Det er jo det superteite som gjør disse filmene til slagere, hehe 😀 Hvilke andre typer spill liker du 😛

          1. Hmm. Utover det som alt er nevnt så kan jeg jo legge til at favoritt spillseriene mine er Saints Row og Assassins Creed. Guuuuuu som jeg ser frem til at et nytt SR spill kommer nå på nyåret!!! 😃

            Og av enkeltstående spill kommer Lollipop Chainsaw høyt opp på lista. 🍭🪚

          2. Herlig spillserier det da 😛 Ja, du er ikke alene om det. Mye godt å se frem til har vi og ikke annet enn å glede seg 😛 Har du noen tradisjoner når det kommer til spill til jul eller er det å spille det som fenger mest 😛

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top