Togene går mens byen består…

 

Okei, var vel kanskje ikke slik uttrykket var. I alle fall. Jeg har fått en liten time med Cities Skylines og storkoste meg. Er det noe jeg elsker så er det å flikke og bygge på byen min i spillet fra den finske utvikleren Colossal Order. Cities Skylines ble lansert til PC og Steam 10. mars 2015 og siden da har utvikleren lagd en rekke store og små tilleggspakker. I tillegg har fans verden rundt lagd alt mulig rart til spillet som har henger med selv den dag i dag.

 

 

Grafikken i spillet er helt fantastisk og spesielt med alt det som blir lagd av mods, bygninger, kjøretøyer, grafikkforbedringer m.m. så sørger det for at jeg i alle fall sitter spikret til skjermen og spiller. Bare det å se hvordan byen utvikler seg, se hvordan innbyggerne våkner om morgenen, drar på jobb, drar til butikken etter jobb m.m. gjør at man blir fascinert over hvordan spillet er bygd opp.

 

 

Jeg har helt siden SimCity som ble lansert til Amiga like etter MS-Dos versjonen i 1989 vært hekta på spillserien. Om jeg skulle ha samlet alle timene jeg har med spillserien så vil jeg nok passert titusener med timer og det sier litt. Bare med Cities Skylines har jeg nå snart 1000 timer med og er like hekta til spillet som da det ble lansert for over fire år siden.

 

 

Er det noe som virkelig fascinere meg i Cities Skylines så er det alle de togene som går og går på banene jeg har bygd opp. Det beste med spillet er at man her også kan laste ned nye tog hele tiden slik at variasjonen er stor. Disse bildene som du kan se her i dette innlegget er tatt fra den nye jernbanestasjonen som jeg har bygd opp, pyntet på og ja, har vel brukt bortimot 1 1/2 time på denne stasjonen for at den skal se så virkelighetstor som mulig. 

 

Spiller du Cities Skylines og hva synes du er best med spillet?

 

 

 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top