Gir meg over!

Det er mye agurknytt som blir servert rundt omkring på diverse nettsider i disse påsketider og det finnes noen større saker som ser ut til å tiltrekke seg masse lesere. En av de store nyhetene i disse tider er at vår egen landbruksminister drar over til våre naboer i øst på Harryhandel. Mediene og kommentarene på dette hauses opp og når nye høyder. Kan ikke tro det er mulig. At landbruksministeren Lars Peder Brekk drar på Harryhandel er da søren meg ikke noe å bære seg over. Han er jo en helt vanlig person som deg og meg selv om han mener at vi heller skal bruke pengene på norske matvarer, så må det da gå an å unne fyren en Harryhandel av og til uten av vi skal slå på stortromma for det. Media er media. Uansett hva man finner på så ser “storebror” deg og hauser opp den lille fjæren til en stor høne. 

Selv om jeg synes at norske matvarer koster litt vel mye i forhold til matvarer fra utlandet, så vet jeg at det er skikkelig kvalitet i det vi får, såpass patriotisk er jeg og vet hvor hardt en bonde i Norge jobber for å kunne få til disse gode matvarene. At man skal hause opp at landbruksministeren tar turen over grensen på Harryhandel synes jeg nå er å gå over streken da selv om han vil at vi skal handle norsk mat og setter stopper for utenlandske matvarer i butikker. 

En annen nyhet som gjorde sin inntreden i går var at noen få ungdommer på The Gathering 2012 ble tatt på grunn av narkotika. Tenk deg, over 5200 personer sitter samlet og noen få personer blir oppdaget har med eller har brukt narkotika. Selvsagt er dette stort i media og må hauses opp fra å være en liten fjær til en stor høne. Dette blir som å sammenligne med alle som spiller i forhold til potensielle mordere på grunn av spillingen, noe media også er veldig flink til å gjøre ved spesielle tilfeller (hvor media gikk til totalangrep på spill som Modern Warfare og Warcraft på grunn av av Breivik spilte disse spillene). 

Les mer her om dette her!

Hva mener du, er det nødvendig av media å hause opp slike nyheter som det her gjør eller mener du det er på sin rett å gjøre det? 


Bildet stammer fra dn.no

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Gir meg over!

  1. Desverre er dette ideologien til journalisten. det å legge vekt på negative ting, små eller store saker, er slik avisene og da mest tabloidaviser, selger best. Målet til en avis er jo å selge. Men jeg er helt enig med deg! Små ting blir blusset opp og får nesten Norge til å virke som et land der det egentlig ikke er så greit å bo? det er jo en grunn til at varene her er dyre. Dyrene skal bli behandlet godt, maten skal være ren og moms, ja, vi har gratise skoler osv… Norge er et av verdens beste land og bo i og takk for at vi bor her 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top