Så var katten sluppet ut av sekken…

Som dere vet er jeg en STOR Battlefield fan og jeg har brukt flere hundre timer på spillserien fra det første ble lansert i 2002. I dag spiller jeg Battlefield 3 og er stort sett fornøyd med spillet i sin helhet. Det er variert og gir meg god underholdning når jeg spiller sammen med mine venner hvor vi snakker via TeamSpeak, Ventrilo eller Mumble. 

søndag la Gamereactor.no opp en nyhet om at Battlefield 4 muligens var på tur og om man forhåndsbestilte Medal of Honor: Warfighter Limited Edition så fikk man med en betanøkkel til nettopp Battlefield 4. I dag kom bekreftelsen. Om du forhåndsbestiller Medal of Honor, blir du belønnet med en betanøkkel. Sist dette skjedde var nettopp med Medal of Honor: Limited Edition og hvor alle som forhåndsbestilte fikk betanøkler og en tidligere betatest-start enn alle andre. 

Egentlig burde jeg ha jublet, men skal jeg være helt ærlig er jeg “dessverre” bitte litt skeptisk. Selvsagt, vet jeg at jeg kommer til å elske Battlefield 4 like mye som Battleifeld 3 og kommer garantert til å spille det time etter time. Det er ikke derfor at jeg slipper jubelen i taket. Årsaken er nok at jeg heller vil ha andre Battlefield-spill enn nettopp Battlefield 4. Savner det gode “gamle” Battlefield 2142. Det var unikt og et spill jeg klarte å hevde meg i spesielt som sniper. Så derfor gikk tankene i mot at Battlefield 2143 ville bli annonsert først og ikke Battlefield 4. 

skal også sant sies at når Battlefield 4 slippes, så skjer det to år etter Battlefield 3. En annen ting, ingen vet ennå om spillet vil bli moderne krig slik Battlefield 3 er i dag. Kanskje blir temaet i Battlefield 4 fremtidsrettet krig. Her kan fortsatt utvikleren DICE og utgiveren Electronoic Arts overraske oss og selvsagt håper jeg på et spill som ligner med Battlefield 2142 enn Battlefield 3 slik at det blir en variasjon i krigføringen. 

En blogg som jeg anbefaler i dag er bloggen til min kompis Robin Høyland (skribent i Gamereactor) hvor han skriver om spillindustriens melking av oss spillere med årlige serier. Det er ingen tvil om at vi blir melket, men for mitt sitt vedkommende tenker jeg ikke så mye på det og ser heller frem til nye spill som kommer år etter år for så å underholde meg på best mulig måte.

Vi kan også tenke på annenhvert år kommer Medal of Honor mens det annenhvert år kommer et nytt Battlefield-spill. 

Hva mener du, synes du at spillindustrien melker oss for penger med sine årlige spillserier eller bryr du deg ikke noe om det. Hva mener du til at Battlefield 4 nå er annonsert og høyst sannsynligvis vil dukke opp i slutten av 2013? 


Her er beviset!

 

Her er bevis nummer to samt litt hva vi har i vente i flerspillerdelen i Medal of Honor: Warfighter!
Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Så var katten sluppet ut av sekken…

  1. Jeg synes ikke det er feil at det kommer nye spill hvert år. Så raskt som hardwarefronten utvikler seg skulle det bare mangle at ikke softwaren skal utnytte dette best mulig.
    Selv håper jeg ikke at BF4 blir ala BF2142, 2142 er det enest spillet i serien jeg ikke har kjøpt da jeg foretrekker spill som ligger nærmere realiteten slik at jeg kan kjenne igjen utstyr og steder som diskuteres.
    Kall meg nostalgisk, men jeg foretrekker western og nåtidsspill fremfor fremtidsrettet science fiction. 🙂

  2. Bjørn Helge: Det blir i alle fall veldig spennende å se og DICE har ikke sagt noe om hvordan BF4 blir så vi har noe til gode der. Jeg har fått litt sansen for andre verdens krigsspill igjen etter en lang pause i spillindustrien 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top