Det mest kreative og artigste spillet til dags dato!


Først
må jeg bare ta av meg hatten for Nintendo nok en gang. Begynner å bli en vane dette her. Nintendo er uten tvil det spillselskapet i verden som er mest innovative. De tenker virkelig på sine spillere og fans og sender ut det ene underholdende spillet etter det andre. Jeg er mektig imponert over spillgiganten fra øst.

For ikke så altfor lenge siden lanserte de et nytt spill som de kalte Super Mario Maker og som tittelen antyder, skal du her få lov til å lage dine egne brett i et meget innholdsrikt univers. Det er du som bestemmer hvordan brettet skal være. Du kan velge mellom alt du kan drømme om og som har vært med i de forskjellige Super Mario spillene opp igjennom årene. Da først tror jeg du skjønner hvilket enormt potensiale dette spillet har og hvilke muligheter det gir deg som spiller og brettutvikler.

Jeg og mine barn har blitt underholdt på det beste av Nintendo og deres Super Mario-spill. Vi har mange, mange hundre timer sammen med kvalitetstid foran skjermen. Med Super Mario Maker blir det ikke noe mindre, tvert i mot, vi kommer til å utfordre hverandre med underholdende og spennende brett lagd av meg og barna.

Først må jeg berømme måten Nintendo har klart å presentere Super Mario Maker og hvordan de har lagt opp interfacen i spillet. Det er så enkelt at selv oldemor kunne ha klart å få satt sammen et spillbart brett. Jeg har en datter på syv år. Hun har alltid vært genuint interessert i spill og spilloppbygning og endelig får hun muligheten til å lage noe eget. Jeg har flere ganger blitt ekstremt imponert over brettene hennes som hun har lagd i Super Mario Maker og hvor enkelt hun har lagd brettene. Det beste med hele spillet er at jeg som pappa kan dra frem kontrolleren og spille de brettene hun har lagd. Noen brett er pokkers så vanskelig å komme igjennom, andre brett sliter jeg litt men klarer meg sånn noenlunde, mens andre brett spretter jeg igjennom på null svisj.

Det er det som er så sjarmerende med Super Mario Maker. Det er du som bestemmer innholdet i brettene du lager og fra hvilken tidsalder du ønsker brettene skal være fra. For med innhold fra de første Super Mario-spillene og frem til de siste i dag, så har du et hav av objekter du kan putte inn i brettene. Dette gjør det hele veldig variert og underholdende. Selv må jeg si at barna mine er mye flinkere enn meg til å lage brett. De tørr å ta sjanser og selv om det ikke alle ganger går, så prøver de om igjen og lykkes. Det gjør Super Mario Maker både kreativt, utfordrende og underholdende på en og samme gang både for den som lager brettene og for den stakkaren som skal spille igjennom brettene.

Min sønn på ti år er også stor fan av Nintendo og deres spill. Han har fra han var et par år gammel vært hekta på Super Mario spill. Som seksåring gjennomførte han Super Mario Galaxy og det har ikke engang jeg klart ennå. Det sier litt over hvor flink han som gamer er.

Da han ble introdusert for Super Mario Maker var han ikke sen om å mekke det ene spennende brettet etter det andre. Han utfordret meg hundrevis av ganger hvor jeg som pappa måtte trø tell for å prøve ut de supervanskelige brettene han hadde lagd. Jeg ble en forsøkskanin som til tider ble til latter, men også hvor jeg kunne flire tilbake etter å ha gjennomført brettene som sønnen min trodde ville være vanskelig.

Super Mario Maker er det spillet hvert eneste hjem burde hatt og som underholder på lik linje som utfordrer hver eneste sjel i familien. Her samler spillet alle familiens medlemmer på en unik måte jeg ikke har sett makan til. Alle får sin del av kaka om man enten lager brett for å utfordre eller tar på seg utfordringen med å gjennomføre brettene.

Mine barn er i alle fall hekta og jeg kan banne på at jeg kommer til å bli satt ovenfor mange utfordringer i tiden fremover også i Super Marios gedigne univers. Jeg er stolt av mine barn og spesielt på måten de har taklet Super Mario Maker på. Selv om vi kanskje blir amatører i sammenligning med andre brettmakere så gjør det slettes ingenting, for jeg har det moro og det har mine barn også.

 

Om jeg skulle ha kastet et terningkast for dette spillet, ja så måtte det uten tvil bli seks. Det er så innmari unikt, underholdende og utfordrende om du er ung som gammel. Super Mario Maker er ikke vanskelig, men det kan bli vanskelig om den som lager brettene virkelig vil det. Kjøp spillet og la barna, ungdommen eller mamma og pappa får prøve seg som brettutvikler. Det anbefales på det sterkeste!

Nintendo, jeg tar av meg hatten for dere nok en gang og bøyer meg i støvet for deres vilje til å lage underholdende spill for hele familien!

Super Mario Maker er ute nå til Wii U.

Her er et brett fra Andreas K. L. Belboe en venn jeg har på Facebook har lagd?

stYxWhru1Js

#supermariomaker #nintendo #mario #supermario #familiespill #bloggomtale #review #familiygaming #familieunderholdning #familiekos #familiehygge #gamer #gamingfamily #gamerdad #spillpappa #gaming #lovegaming #goodgame #gaming4life #sponsetav #intel #kingstontechnology #gigabyte #hyperx #benq #coolermaster #qpad #sony 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Det mest kreative og artigste spillet til dags dato!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top