Battlefield 6 setter ny standard?

 

Er det noe jeg selv har opplevd med den svenske utvikleren DICE og Electroinc Arts er uten tvil at de hele tiden prøver å sprenge nye grenser. Hovedmålet for spesielt DICE har vært å gi oss unike spillopplevelser gjennom sin Battlefield-serie. For meg har de klart dette godt, spesielt med de første spillene i denne populære serien. Battlefield 2, Battlefield 3, Battlefield Bad Company 2, Battlefield 4, Battlefield 1 og til slutt Battlefield V så har jeg opplevd spill som virkelig har pushet grenser i onlinedelen. Her har antallet spillere samtidig vært det unike. Nå i det siste året har blant annet spill som PuBG, Apex og Fortnite gjort dette mer normalt hvor Battlefield-spillene har mistet populariteten. For det kan vi godt skylde på disse tre spillene pluss både Call of Duty-serien, men sist men ikke minst Counter Strike: Global Offensive som også den dag i dag er populært blant verdens spillere.

 

Selv har jeg igrunnen kun hatt sansen for Battlefield-serien noe som har tatt opp min spillfritid. For tiden spiller jeg singleplayerdelen i Battlefield V og synes den er utrolig bra. Har et mål å gjøre meg ferdig med den før neste spill dukker opp. Over til neste spill. For ikke mange dagene presenterte EA deres EA Play 2020 og her fikk vi blant annet se teasere fra kommende spill som Dragon Age, nye Need for Speed, Star Wars: Squadrons og sist men ikke minst nye Battlefield. Ut ifra presentasjonen kan vi se at det ved neste Battlefield-spill vil man kunne minst spille 128 spillere samtidig i flerspillerdelen. Dette skulle bare mangle siden mange av de andre spillene sørger for det samme. 

 

 

Etter det vi også kan se av bekledningen i tech-demoen til det kommende Battlefield-spillet så ser den litt gammeldags ut og slettes ikke nymoderne. Det vil si at vi muligens historiemessig da går tilbake i tid og ikke fremover. Selv hadde jeg ønsket meg Battlefield: Bad Company 3 hvor toeren var helt hinsides bra. Hadde mer enn gjerne sett en oppfølger til Battlefield: Bad Company 2 ville dukke opp. Nå tviler jeg stort på at det skjer. I så fall, om det er treeren vi ser tech-demo av så går historien bakover i tid. Den som lever får se. 

 

 

Uansett, jeg gleder stort til et nytt Battlefield og ser frem til å gå i krig med mine venner i blant annet Trønderbataljonen. Selv om jeg har vært fraværende der så håper jeg å kunne komme sterkt tilbake etter hvert som året skrir fremover. Nå håper jeg inderlig at det ikke blir så lenge til vi ser mer nytt fra “Battlefield 6” eller hva det blir hetende.

 

Venter spent, gjør du? Hvilke av spillene gleder du deg mest til med denne presentasjonen fra EA? 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Battlefield 6 setter ny standard?

  1. Kjenner meg selv igjen i din tilnærming til BF serien.. Jeg selv har vært BF-hektet siden BF 1942 og har spillt absolutt alt i denne serien. Var også involvert i testing av bl.a. Northern Strike + litt annet for DICE i en periode hvor jeg var med i en gruppe som kalte seg “Combat Testing” og vi ble brukt til bl.a. betatesting, cinematics osv osv . Har også i den gode gamle BF2 tiden vært med i to MOD prosjekter som var ganske så interessant, men ikke ble noe særlig av annet enn for intern bruk 🙂 Men lærte mye i alle fall.. DET var tider det.. Ellers spilt mye med en liten gjeng jevnaldrende gjennom årene, noe som dessverre har dabbet av litt med tiden og de siste BF spillene har jeg stort sett vært i enspiller eller lone-wolf. Det jeg alltid har likt med BF-serien, er det å kunne spille lag. Team aspektet har stort sett alltid vært BF’s flerspillerstyrke og selvsagt Frostbite motoren hvor man får et ganske interessant dynamisk spill, noe som ikke ser ut til å tiltale det jeg kaller for “flipperspillere”.. De som bare er ute etter meget raske kills, ikke teamplay, og perks/rewards som flimrer over skjermen i et tempo som gjør at man garantert utelukker epeleptikere og stjeler fokus fra gameplay 😉

    Vel, vi får se hva som skjer i neste spill. Bare håper de fortsetter å støtte PC, da jeg ikke spiller på konsoll, og at de beholder kjernen i det som er BF (Misset derfor 1943).. Og om man klarer å henge med rent teknisk, for dersom man skal henge med på skjermkortutviklingen havner man på Luksusfellen etterhvert…

    1. Herlig å se en som er ihuga Battlefield-spiller som meg og som har vært med siden det aller første spillet. Selv om jeg ikke var den som overspilte BF1942 så startet jeg min glansperiode med BF2. Der ble jeg med i en klan som het Trønderbataljonen. Fra da av var jeg hekta til BF og har alltid vært det. Selv spiller jeg god del singleplayer for tiden, men håper på å kunne bli med på noen runder skikkelig multiplayer med Trønderbataljonen. Savner den tiden. Nå er jeg også sykt spent på hva DICE pønsker på med det nye BF-spillet og hvor de tar oss. BFV har jeg hatt stor glede av spesielt singleplayerkampanjene. Nordlys var helt fantastisk og fikk veldig så patriotiske følelser. Ikke annet enn å glede seg til å se hva som kommer 😛

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top