Fantastiske omgivelser som gir meg gåsehud


 

Er det et spill som virkelig ser spennende ut og som jeg har siklet en stund etter så er det Forza Horizon 4 som utvikles av Playground Games sammen med Turn 10 som er kjent for sin Forza Motorport spillserie. Selv har jeg spilt alle Forza Horizon-spillene og hvert og ett spill har vært knakende godt på sitt vis. Nå er det ikke så lenge til Forza Horizon 4 lanseres og gjett om jeg gleder meg stort.
 


 

Årsak til at forventningene til spillet er såpass store er spesielt omgivelsene. Her har utvikleren Playground Games slått på stortromma og serverer levende omgivelser og sist men ikke minst værforandringer. Dette er noe jeg har savnet og spesielt i bilspill. Tenk deg en flokk med hjort som plutselig løper over veien mens du kjemper med å holde unna motstanderne som ligger og lukter deg i baken og bumper borti støtfangeren din konstant. Tenker hjertet plutselig hoppe litt ekstra da og nettopp slike uforutsette ting som ser ut til å komme med i Forza Horizon 4. 
 


 

Værforandringer er også noe jeg synes burde være mer av i bilspill og som hever utfordringene betraktelig. Overgang fra sol og fint vær til torden og plaskregn eller fra oppholdsvær til snøstorm. Det gir kjøringen en ny følelse og hvor man må tilpasse den slik at man ikke ender opp i grøfta i en sving. Da gjelder det å holde tungen rett i munnen og kjøre hardt, men også forsiktig. 
 


 

En annen ting som utvikleren er flink til er å gjenskape kjørefølelsen til de unike bilene som er med i spillet. Variasjonen er stor med oppgraderinger og i tillegg til at man kan tune bilene man får kjørt. Alt dette gjør at jeg gleder meg sykt mye til Forza Horizon 4 og med levende omgivelser vil sørge for at spillet får enda mer innhold og underholdning. 
 

Den 2. oktober lanseres Forza Horizon 4 til Xbox One /PC og jeg gleder meg sykt mye til spillet dukker opp. Flere som gleder seg? 
 

FPaBK2mwd5Q

#forzahorizon4 #turn10 #playgroundgames #spill #bilspill #gamer #gaming #games #game #racingspill #sesong #værforandringer #omgivelser
 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top