Det ble en ny runde badminton for Snåsningene!

 

Den 4. juli var undertegnede på Snåsa for å kjøre en ny runde badmintonintroduksjon for Snåsningene. Denne dagen skulle vise seg å bli en langt bedre dag når det kom til oppmøte. Faktisk kunne vi telle 9 personer. Det er slettes ikke ille til at det er den andre gangen jeg som leder for Orkanger Badmintonklubb tar turen til Snåsa for å presentere badminton. Det beste med badminton er at aktiviteten passer alle. Om du er gammel eller ung så passer den godt. 

 

Under badmintonseansen i flerbrukshallen på Snåsa var det flere som knekte badmintonkoden noe jeg selvsagt er meget glad for. Det krever sitt å slå noen slag badminton og spesielt er det koordinasjonen som virkelig får prøvd seg. Derfor var det ekstra moro og se at flere av de som deltok fikk skikkelig sving på slagene sine. På treningen var målet å lære seg å holde raceketen rett samt badmintonregler om man skulle finne på å konkurrere mot andre. 

 

 

I tillegg tok jeg også for meg enkle bevegelser på banen slik at man kjapt og effektivt kommer seg frem på banen uten å måtte bruke alt for mye krefter. Det ble en fin trening hvor de fleste som kom fikk slått noen slag badminton. I tillegg kjørte vi en aldri så liten treffsikkerhetskonkurranse hvor målet var å treffe i en bøtte. Det var mange gode slag, men til slutt fikk vi kåret en vinner som fikk med seg en medalje. 

 

Nå planlegges en ny tur til Snåsa for å sparke i gang badmintoninteressen der. Jeg er bra sikker på at det er mulig å få til et godt badmintonopplegg for Snåsningene. En trenger et par ildsjeler og vips så har man et miljø for badminton. Dette er noe av det jeg håper på er mulig slik at en badmintonklubb under Snåsa IL kan bli en realitet. 

 

 

Det var artig å trene de oppmøtte. Ekstra moro var det å se at en gymlærer fra Snåsa Skole var innom og fikk slått noen slag. Håper at mine krumpsring på Snåsa gir mersmak til Snåsningene. 

 

Vær aktiv og skap badmintonglede <3 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top