Klassisk og nytt Flåklypa Grand Prix spill i oktober!

 

Det er mange som har ett eller annet forhold til Flåklypa Grand Prix om det er her til lands eller i utlandet. Kjell Aukrusts verdens på film og som spill har slått seg langt inn i hjerterota til folk…deriblant meg. Husker første gangen jeg så Flåklypa Grand Prix. Jeg var ikke gamle karen. Satt som støpt til kinosetet, men racerbilen Ill Tempo Gigante ga meg sykt til magasug på full fart ned bakker, i krappe svinger med seier i sikte. Alle vet jo at Ill Tempo Gigante vant det store racet.

 

 

Jeg har alltid vært fascinert over livet på Flåklypatoppen og deres unike beboere. Helt siden den første filmen fra 1975 gikk på kino og frem til i dag har Flåklypa hatt et godt grep på publikum. Takket være Kjell Aukrust og Ivo Caprino lever Flåklypa den dag i dag og deres arbeid kan ikke verdsettes godt nok! Nå er det Remo Caprino, utvikler Ravn Studio og Rock Pocket Games samt utgiver ZP Zordix Publishing som kommer til å holde oss spikret til våre skjermer når spillet utgis i løpet av oktober. 

 

 

Helt siden Ravn Studio annonserte en nyrestaurert utgave av det populære, klassiske Flåklypa Grand Prix-spillet har jeg gledet meg enormt. Er det et spill som virkelig har satt sine dype spor i mitt spillhjerte så må det nettopp være dette spillet. Gjennom mange minispill skulle vi samle opp bildeler til Ill Tempo Gigante for å gjøre den klar til det store racet. Minispillene med eplefangst, postsortering, puslespill, ballongjakten samt masse andre små spill fikk oss hekta fra første sekund.

 

 

I den oppgraderte utgaven av spillet får vi selvfølgelig oppleve disse spillene, men da i ny drakt med fet grafikk. Her har ikke utvikleren spart på noe hvor stemningen er til å ta og føle på. Spreke farger, gode animasjoner med musikk og stemmer som kommer til å treffe oss midt i hjertet. Spesielt bilkjøringen har fått seg en real oppdatering og hvor det hele skjer i 3D hvor vi ser bilene foran oss som i de fleste av dagens bilspill. Gjennom  hårnålsvinger, bratte nedoverbakker og rette strekninger er det ikke fritt frem for at man kan få det berømte magasuget man opplevde på kinoer Norge rundt fra 1975. Slik som dette har du aldri sett Flåklypa-spillet. Dette blir stort! 

 

 

En annen ting som også er verdt å nevne er muligheten til å konkurrere mot hverandre. Her jobbes det iherdig fra utviklerens side å få til et spill som fanger spillere til sosial spilling. Denne biten er jeg virkelig spent på. Her har Ravn Studio og Rock Pocket Games alt å vinne. Klarer man å samle hele familien, ja så er det også stor sjanse for at den yngre generasjon kanskje får opp gløden for det klassiske Flåklypa Grand Prix. Det er i alle fall lov å håpe. For er det noe vi mennesker har så er det konkurranseinstinkt. Vi vil vinne og med muligheten for å kunne konkurrere så kan man treffe hele familien godt. 

 

 

Nå er det ikke så lenge igjen til Flåklypa Grand Prix lanseres og det skjer til PC (Steam) og Nintendo Switch. I oktober er planen å lansere spillet. Jeg, min familie samt resten av verden gleder oss stort til nye spennende opplevelser fra Flåklypa med Reodor Felgen, Solan Gundersen og den alltid like pessimistiske Ludvig i spissen. Dette kommer til å bli kongebra…tro meg 😉 

 

Hvilket forhold har du til Flåklypa Grand Prix som film og/eller spill? 

 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top