Atari Flashback 8 HD – Den perfekte julegaven til gameren

*Reklame*
 

Aldri før har jeg hatt det mer moro med en konsoll. Det spesielle er at konsollen gir meg «strekgrafikk» og ikke fotorealistisk grafikk slik mange av dagens spill er. Som du sikkert for lengst har fått med deg så er jeg av den gamle sorten når det kommer til gaming og har vokst opp med flere av de gode gamle konsollene. Atari er en av disse og selv om jeg ikke hadde en konsoll, så hadde jeg venner som kunne be meg inn på besøk for en real fight gaming.
 

Å satse på gamle konsoller var det Nintendo som startet opp med og serverte oss deres SNES-utgave. Konsollene solgte i bøtter og spann og dette var det selvsagt flere som fanget opp deriblant de bak Atari Flashback 8 HD.
 


 

Det er selskapet AtGames som står bak Atari Flachback 8 HD. I denne unike pakken får man to trådløse kontrollere og som blant annet bruker 2.4 GHz-teknologien samt selve konsollen med over 120 spill fra Atari 2600.
 

Når man ser litt på designet til kontrollene og konsollen så får man virkelig retrovibber. Nesten man føler man er tilbake til slutten av 1970-tallet og begynnelsen av 1980-tallet. Snakk om rått opplegg.
 


 

For å få godt bilde kobles konsollen til TVen via HDMI med forskjellige visningsmoduser noe som gjør at konsollen passer til alle slags skjermer med HDMI-utgang.
 

Hva er det som gjør denne konsollen så unik? For det første så tar spillene med oss en del år tilbake i tid hvor strekgrafikk og spillbarhet stod i fokus. Styringen i spillene var veldig enkel og sørget for at du kunne fokusere på det som skjedde på skjermen. Om man er vant med fet grafikk med fotografisk utseende og forlanger at spill skal ha det, så bør man ikke tenke på denne konsollen. Men vil du ha litt nostalgi inn i livet så er denne konsollen magisk.
 


 

Magien kommer selvsagt via alle spillene som er lagt med. Her finner du kjente klassikere som Space Invaders, Centipede, Millipede, Pitfall, Kaboom, Spider Fighter, Super Breakout, Asteroids pluss en rekke andre spill. 120 klassiske, herlige spill ligger for dine hender.
 

Å starte opp er superenkelt og krever ikke noen doktorgrad for å få til. Selv små barn klarer det fint. I tillegg er interfacen veldig lett noe som er bra slik at alle uansett alder får satt på et spill.
 

Om din familie er ute etter en konsoll som har all den gode retrostemningen og i tillegg 120 forskjellige spill så er dette maskinen du bør kjøpe. Her finner du masse forskjellige typer spill og som stort sett er forholdsvis enkle å spille. At spillene er utfordrende er det ingenting å si på og gir både gamle som unge kamp til døren.
 

I disse julegavetider så er Atari Flashback 8 perfekt og noe jeg uten å blunke vil anbefale. Jeg og familien min har kost oss skikkelig godt og nå håper jeg mange av dere andre får anledningen til det. Løp og kjøp er mitt rå til dere.
 

Er dette en konsoll du kunne ha tenkt deg eller har du den allerede fra før av?
 

DJtccEW0HHI

#atari #atariflashback8 #retro #konsoll #spill #gamer #gaming #game #games

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top