Mitt nye prosjekt tar form…

 

Er det et spill jeg virkelig er stor fan av og som fanger mye av min fritid, så er det Cities Skylines. Helt siden det aller første SimCity ble spilt på min Amiga for mange, mange år siden har jeg vært slave til denne spillserien fra Electronic Arts (EA). Om jeg skulle ha slått sammen antall timer jeg har brukt på denne serien er jeg bra sikker på at jeg ville ha passert langt over ti tusen. Bare med det siste bybyggespillet Cities Skylines fra den finske utvikleren Colossal Order har jeg passert 1000 timer.

 

 

Det å kunne bruke sine kreative evner i spill har alltid fascinert meg. Derfor er spill som blant annet SimCity, City XL, City XXL, Train Fever, Transport Fever, Transport Fever2 og sist men ikke minst Cities Skylines klart å fange min oppmerksomhet. En av de tingene som sørger for at et slikt spill holder seg år etter år er blant annet verdens mange moddere som hele tiden serverer ting og tang til spillet som perler på en snor. Her finnes alt du kan drømme om å legge inn i dine byer. Titusenvis av forskjellige arkitekturer, propps, landskap, kjøretøy, bygninger, parker gir deg hele tiden noe nytt å bruke. Det igjen gjør at du hele tiden prøver å få dine byprosjekter så realistiske som mulig.

 

 

Selv om jeg ikke på langt nær er av de beste når det kommer til å få ting til å se realistisk ut, så prøver jeg så godt jeg kan. Bare på et lite område kan jeg bruke mange timer bare for at det skal se så stilig ut som mulig. Lik virkeligheten er alltid målet i Cities Skylines. Starten av spillet er alltid det som er mest slitsomt. Å finne gode muligheter til å tjene penger på er ikke alltid like enkelt. Er området du i tillegg utfordrende å bygge på så krever det desto mer å finne en balanse mellom inntekter og utgifter. Alt koster penger av det du bygger slik som det er i virkeligheten. Dette igjen gjør at spillet for en lærerik del samt at man hele tiden må tenke på om man selv ville ha bodd i byen man er leder over.

 

 

Forleden startet jeg på et helt nytt prosjekt og som jeg virkelig har lagt min sjel i…synes nå jeg da. Det er dette prosjektet jeg nå vil dele med deg slik at kanskje du kan finne litt inspirasjon i dine kreasjoner. Det er sååå mye stilig man kan bruke av propps m.m. og her sitter jeg lenge for å vurdere om proppsene passer inn. Det skal jo se realistisk ut og da føler jeg at jeg må bruke litt tid på dette. Uansett, i dette blogginnlegget ser dere hva jeg har brukt de siste titalls timer på og håper du nå liker det.

 

 

Liker du spill som dette og hvilke spill har du spilt opp igjennom årene i denne sjangeren?

 

 

 

 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top